.. idag

så tyckte jag inte alls om Alco..^^
Hanna messade tidigt i morse o hade fått för sig att det var strålande väder ute så hon ville ut till Alco "nuuuuu" ; så jag körde o hämtade henne strax efter elva.
De é ju klart hon ska få rida honom.. Hon tar honom de dagar jag inte kan/hinner resten av året sen :) Ute på betet måste jag dock köra ut henne om hon ska rida för hon kan inte ta sig dit själv; så i långa drag blir jag inte avlastad de minsta. Men det bekommer mig inte iheller ett dugg..!

Hur som helst.
Satte mig i bilen o åt frukost när Hanna gick för att hämta in Alco, o vipps ser jag ett rött streck springa hit o dit.. Morrande gick ja ut ur bilen för att hjälpa till.. Alco kommer ALLTID till en i hagen vanligtvis.. Senaste tiden har man fått gå o hämta honom för att han ignorerat en men idag var han bra dum.. Men det är garanterat Sandras åsna till häst som sätter griller i huvudet på honom eftersom det var han som började springa.
Tack o lov é Alco fortfarande så korkad  att han kommer om man lockar med mat.
När Hanna väl har honom o går mot grinden får han spel IGEN o springer rakt över henne... Hästa *****, men hon hänger sej kvar i grimskaftet så han hinner inte så långt.

In i stallet o gör vid honom.
De var ute o red länge idag, vilket han behövde för det var inte klokt vilket krutpaket till häst han blivit över natten. Men Hanna har klister i rumpan så det blev bra av det hela ändå! :) Tyvärr kan jag inte påstå att han verkade trött när de kom tillbaka, utan bara precis "uppvärmd" :@



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0