Mot hand

Dressyr idag. Äntligen:)
Såg att traktorerna (bönderna) blivit flitiga på att ta bort stubben *morr* så jag tyckte vi fick passa på att träna dressyr där ute innan den är helt borta.
Klättrade upp för den branta backen jag klättrade i igår o idag tog han kommandot o sprang upp (de orkade han inte igår)
.. så dagens dressyrpass var alltså på stubben ovanför hagen. Var jätte fint underlag efter nattens små regnande o marken var väldigt plan o inga gropar o hålor vad jag kunde se.
Han kändes trött efter igår så jag värmde upp honom länge i skritt o trav o red mest på en 8.a med skänkelvikningar in i varje nytt volt varv. Han kändes himla fin o jag fick ner honom lågt utan motstånd idag så ryggen kom upp precis så som jag ville *tummen upp* Han försökte inte slå sig fri när vi bytade övningar eller varv som han annars är duktig på.
De var första halvan av ritten de..
.. andra var kämpigare.. Plockade upp honom i hög form o jobbade vidare med samma övningar.  
Han la sig i handen flera gånger och när vi kom till höger galoppen gick han mot handen.. Kunde inte bromsa honom med sätet och vanliga halvhalter tog han inte utan bara sprang ifrån mig. Saktade av till trav o började om igen.
Han gick mot handen ett tag där med men lyckades "väcka" honom igen så han fattade "aha, träning på riktigt idag"..
När alla gångarter kändes fina o mjuka la vi in skänkelvikningar i galopp o för vänster kändes han SUPER FIN! För höger är det oxå stora framsteg, han fuskar smått med baken bara.

Överlag med dagens träningspass är jag NÖJD med honom.. OCH med mig själv. Faktiskt ;) Han brukar inte kännas så fin i hög form  o brukar inte va så lätt att lägga ner o plocka upp igen o sen avsluta med att lägga ner igen. Men idag fattade han vinken :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0