2008

Nytt år, nyårslöften, flera drömmar och mål att uppfylla. Jag älskar det redan!;D

Började nyårsfirandet med 3-rätters middag här hemma tsm med några vänner, sedan gick vi ner i stan och kollade på raketer (flera som smällde på marken konstigt nog) sen drog vi vidare på fest hos en gammal klasskompis..
Slocknade direkt när jag kom hem och Kajsa som sov här gjorde desamma ;P

När vi väl samlat krafter i dag pallrade vi oss till stallet där Genial åter igen fått en kraftig kolik, han hade lagt sig i ridhuset bl.a där de inte kunde få upp honom och veterinären var inte jätte lätt att få tag i, först timmar efter det var över svarade han. Tycker så synd om honom! Men Magda har bestämt sig för att ta bort honom nu:(

Hur som helst blev det en timmes uteritt i skritt för mig och Kajsa, kallt! Men de trippade på glatt. Sen var det dags att smörja alla träns, jag som är uppe i 5 träns just nu orkade bara smörja tre, så när samvetet säger i från får jag väl ta mig i kragen och smörja de andra två med:P  

De som har/hade sina två isisar på KyRK vill ha stallplats ute hos oss, de har oxå fått upp ögonen för hur det är. Känns lite taskigt att inte ha berättat för dom hur vi hade de när vi flyttade bara för de fick nämligen våra boxar. Hade vi bara berättat VARFÖR vi flyttade så hade de sluppit satt sin fort där från början. Kanelbullar till lunch, maten de köper in stjäls, 4 kg hö om dagen, kort ute-vistelse, möglig halm etc etc. De har de tuffare än vad vi hade det låter det som.

Nog om skvaller, 2008 har för mig och Alco börjat BRA! Och dagarna till min födelsedag har börjat räknas ner;) Fniss



image85


Kommentarer
Postat av: Kicki

Hej och God Fortsättning :-)
Härligt att erat 2008 oxå börjat bra :D
När fyller du??? Kanske kommer paket till din födelsedag!! För som det verkar har snigelposten varit extra långsam från Sthlm och nedåt *snyft*...medans de på ön och runt mälardal och norrland fick sina till julklapp! (som va planerat *ler*).
MEN det heter ju bättre sent än aldrig ha ha ha..vi kör på det!
Gokramizar o mulpuzzar från Ozz :-)

2008-01-02 @ 15:47:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0