Lagom svettigt:)

.. ÄNTLIGEN ett träningspass med sötisen igen;D

Red ett hyffsat ordentligt dressyrpass idag för att inte vara för tränare *stolt*
Satt och petade på honom lite hela tiden med spöet när han inte lyfte ordentligt med bak, fungerade jätte bra. Han blev inte ens arg =)
Pigg var han, det vill jag lova.! Men jag tyckte jag kunde dra rätt bra nytta av det idag.
Hade en cavalettiserie + några galoppbommar.
Uppvärmningen gick kanon! Han gick undan så toppen bra för skänklarna; bara jag tryckte till lite hårdare så flyttade han sig.
Började med galopp på mittvolten, efter ett varv fjantade han (vet inte vad han gjorde riktigt) men jag drev bara på honom framåt, nästa varv vid exakt samma ställe gjorde han ett sju tusans bocksprång, var snabb med att daska till honom vilket ledde till att han slängde sej iväg åt motsatt håll ,hoppade alla bommarna i ett språng med matte kravlandes runt halsen. Nu gällde det ju att vinna över honom. Släppte ena handen från halsen och daskade till honom igen, nu nockade han mig ist.. Var så långt fram att jag vrålade i hans öra *fraaaaam* Han gjorde ett slags jätte hopp sedan var det över. Därefter gick han som en klocka igen.
Trots-åldern, den har nått sin höjdpunkt och jag vet att jag aldrig får förlora våra kamper..

Trots detta kan jag inte tycka annat än om honom! Han är fantastisk, när han inte testar mig ger han verkligen allt..!
Tiden går och snart ska vi ut på vår första dressyrtävling för i år. Håller han sig bara på mattan så tror jag det kan gå bra mkt bättre än senast <3


image97

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0