Ont i baken;)

.. det får man när man är ute och rider i över två timmar ;D
Ritten i sig var jätte mysig och vi hade tur med vädert, red och red och red.. på ställen vi aldrig varit på förut så det var lite intressant. Blir att utforska mer en annan gång;D

Men han uppförde sig illa vid två tillfällen och matte blev bra förbaskad. I regel brukar det räcka att ta tag i honom och visa *hallå jag sitter faktiskt här, och hey jag tänkte att det var jag som skulle bestämma idag* Men det fungerade inte iheller. Fick fortsätta framåt och bara vara sur på honom tills han gav med sig.
Han får vara pigg, absolut. Men han får INTE vara en fara.. varken för sig själv eller mig och resningar är oacceptabelt! Hade underlaget tillåtet det och det funnits en lååång raksträcka hade det kanske varit en idé att göra helt tvärtom.. alltså låtit honom springa tills han inte orkade mer och sen fortsatt lite till för att betona att det faktiskt är jag som bestämmer tempot.
Räknar vi bort de där tråkigheterna så gick det hur som helst jätte bra!:) Vi trivs att rida ut tsm med Kajsa o Jameson!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0