Red till ridhuset

Vet inte vilka av er som läser mig blogg här, som bryr er om att kolla i min bilddagbok; men där skrev jag en "bildtext" igår om att någon erbjöd mig att låna deras ridhus (iaf vid dåligt väder). Dock ville jag klättra i skogen trots regnet igår så jag hoppade det.
Idag däremot blåser det full storm ute så vi skrittade upp mot ridhuset; en väldigt smal asfalterad o lång väg att följa från att man viker av från den "vanliga" vägen. Och där må ni tro att där fanns farliga saker, överallt faktiskt. Satt på 3-delat bett och tack o lov martingal på bråkstaken, slutligen hade jag MINIMALT korta tyglar och händerna sved. 
Han listade ut i förra veckan att vanliga resningar funkar inte på mig längre, utan man ska slänga sig runt, stegra sig högt och kasta sig framåt för då tappar matte nästan balansen o börjar trilla bakåt; idag var det andra gången han gjorde så, de liksom kittlar i magen för det går så fort. Det farliga denna gången var lite lera som stänkt upp från åkern på vägen så jag blev arg på honom, asfalten luktade tom bränt efter hans ryck. I nästkommande resning höjde jag spöet men tänkte lika fort igen "va f*n gör jag" I ren reflex höll ja på att lägga piskan mellan öronen på honom, men ångrade mig. Jag vågar inte och vill inte bestraffa honom så, ingen metod jag riktigt tror på iheller förvisso.
Måste dock lista ut ett sätt att bli av med allt vad stegringar o bakut sparkar heter. Känner mig dock mkt tuffare som ryttare och mycket mer bestämd och ja, nästan orädd på honom. Aldrig någonsin att han får vinna, även om det blir så att jag måste leda förbi honom för att vissa saker kanske är skrämmande (dock var det inga saker som var farliga på riktigt idag)
Kom upp till ridhuset som var VARMT o dammigt, men underlagt var suveränt. Bara satt o "åkte" häst ett tag för jag hade ingen aning om vad vi skulle träna på. Slängde tillsist in det gamla vanliga, förflyttningar, fattningar o ställningar.
Ska försöka få en tid för Monki så vi kan träna nu när ja hittat ridhus, ska dock fråga först så de é ok att ta dit egen tränare;D

Mitt söt troll vill nog bo där ute alltid;D Hade det inte varit så långt att köra varje dag hade jag inte tvekat på att flytta ut honom till de som har ridhuset.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0