Terräng träning:)

Hämtade upp Hanna vid fyra o drog direkt till skogen där vi byggde om terränghinderna lite;D Inga höjder alls men hinder i vart fall och mkt bättre o vettigare än de förfallna som säkert stått där i något år:P

Vidare till betet (3 min bilfärd bort) där Hanna fixade Alco och jag med vattnet ute i hagen. Det blåste rätt rejält så jag kände mig så nöjd med att jag inte skulle rida idag;P
Körde bort till skogen och satt och väntade på att de skulle komma, vilket jag förväntat mig skulle dröja just eftersom det blåste men han hade bara gått på och varit super duktigt:) Kom tom travande snällt på grusvägen utan att titta på allt gräs som blåste;P
Som uppvärmning för hoppningen klättrade de i backar och jag gick bort mot hinderna så länge. Sedan hoppade de fram och tillbaka flera ggr och han rörde inte en min utan hoppade hur fint och snällt som helst, bara med massa energi och krut vilket jag/vi inte har planer att ta ifrån honom *skratt* (insåg att detta kan jag själv våga mig på att hoppa med honom i veckan:P )
.. efter att hoppat x-antal ggr klättrade de upp genom skogen till ängen och galopperade lite och i väntan på dom fann jag en igenvuxen stig som jag lurade ut dom på när dom kom ner igen;gick ju självklart efter själv med:P Den var hur lång som helst, gick liksom bakom den stora sommarhagen som jag nämnt tidigare. När de kom ut på vägen långt borta vände de tillbaka mot mig igen och drog över hinderna två ggr till och sedan red de hemåt.
Så duktig kille jag har!=)
.. på tisdag om jag kan låna bil med drag (vilket inte brukar vara några problem) så ska vi köra med Alco till stranden för första gången i hans liv skulle jag tro, ska bli kul o se om han törs gå ut i havet:P




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0