Distans träning ,D

Kom iväg till stallet vid middagstid idag och gjorde allt i slow motion i väntan på att Kajsa skulle dyka upp.
Kändes som en evighet innan middagshöet var nere så att vi kunde ta in pållarna och göra dom i ordning för en uteritt:)
Strålande sol när vi red iväg men ändå kallt så jag drog slutsatsen att Alco ville ha ländtäcket på sig:)
Hann inte långt in i byn innan han knäppade sig, men fick ordning på honom ganska fort när han insåg att ingen hade roligt åt hans upptåg.
Vi bestämde oss för en långtur och efter en lång sträcka på asfalt bestämde vi oss för att trava upp och ner på en lagom lång grusväg. Fick räddat mig själv från två bocksprång de första travsteget genom att "dra ner" honom och trycka på när han började lyfta med fram. Var en sak som dök upp i huvudet samtidigt som han var på väg att göra glädjesprången och som faktiskt fungerade, så det är nog värt att vara beredd på det fler gånger;D
Under turen hann de bli rädda för en skällande hund och hålla på att backa in i en ny röd bil *ihh* ända tanken just få var "frammåt", hann sparka mot en lyktstolpe (fråga mig inte varför) och så hann vi även gå en bit med dom när vi skulle över en läskig ekande träbro med ett gammalt järnvägsspår över sig. Alco studsade och bar sig åt över bron (tack och lov att vi inte satt på), samtidigt var det jätte skönt att få komma av och sträcka ut benen lite.
Sen upp igen och rida hemmåt. Var väldigt trött och var öm i baken när vi närmade oss grusvägen mot stallet men hästarna var inte trötta alls, öronen spetsade framåt och smet iväg i trav om man inte plockade i dom emellan åt.
Hann skymma och frysa på mer så jag är glad att jag tog ländtäcket ;D

Kort och gott blev det en tre timmars mysig uteritt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0