Höst regn, vattenpölar och usch

.. suck, var tog våren vägen?

Varit fint väder nu de senaste dagarna, riktigt härligt ute i solen!:) Men inte idag inte.
Var inte motiverad till att rida alls idag kom jag på när jag mockat till honom o Jameson så vi hoppade det.
Fick tömkört honom ute i paddocken igår så han fick brallat av sig då iaf (A) För det finns ju ingen chans att man inte flyger i luften x-antal gånger när man är i lina/tömmar och utan ryttare:P

I morgon flyttar en ny häst in i stallet, en sån där ja aldrig får rätt på stavningen på: hafflinger, eller haflinger.. Nåja, det framgår ju iaf vilken ras:P Så Alco får ny hage.. IGEN... Fick byta för inte så längesedan bara för att Kikki vägrade släppa ut Speedy i Alco's nuvarande så de fick byta. Hagen i sig var/är förövrigt toppen! Nydränerad och grusad så den inte lerar ihop lika mkt som de andra, men har hon bestämt sig för att ngt är dåligt så måste man göra saker drastiskt, dock fick Alco det mkt bättre och matte det mkt jobbigare eftersom han älskar att rulla sig i den grusen. ;P
Nu ska han flytta till en större hage, på andra sidan gården eftersom det inte finns tillräckligt med hagar på baksidan där alla står nu, hade varit synd om den nya att stå på framsidan ensam.
Hoppas han kmr trivas med att bara ha en att bråka med genom staketet för han kommer inte att kunna se de andra.
Krångligt? Haha, jag är sån, kan bara inte förklara ngt kort och enkelt:P (kanske därför journalist yrket inte passade mig) Haha*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0