fff******nnnnn

... arh alla dessa förbannades förbannade MOTGÅNGAR.
Jag och Kajsa funderar på att satsa på frimärkssamlig ist för det måste vara ett tecken^_^

Kl 09.00 skulle jag sitta till häst idag o redo för ett dressyrpass för Monki, 09.01 var jag i sadeln;D Nära!
Skrittade fram länge och sen red jag igenom honom ett tag i skritt medan vi snackade allmänt "skit", långt om länge kom vi igång och började med att trava, han kändes inte ok så jag gav långa tyglar o drev på, bytade varv och gjorde samma där men nä. Kändes inte alls ok och Monki tyckte inte det iheller.
Ringer ut Magda o Kajsa som är mer vana vid att se honom i rörelse för o se om det inte är som han går o bromsar i rädsla för att halka i gräset.
Klämde och kände överallt och de drog av honom lindorna sen skulle vi trava igen. Långa tyglar o i båda varven. Gick lite sämre utan lindorna.
Klämde vidare och diskuterade men nej han går inte rent, samtidigt ser han inte ut att va halt enligt Monki och det höll vi med honom, det känns liksom inte helt ok..
Dock hittar vi själv inte var de skulle kunna vara, inte varm i hovarna, reagerar inte så mkt vid vanlig palpering och känns inte knasigare än vanligt i benen. Det enda han reagerar på är uppe i bogen på båda sidorna men där reagerar han alltid, tkr väl inte om att bli klämd på där. Dock var det uppe i vänster sida han var skadad förra våren/sommaren,..
Just eftersom han varit skadad där innan var det lika bra att ta det säkra före de osäkra och ringa veterinären som kommer ut och kollar honom i morgon.
Vi tippar på att han busat i hagen och halkat på gräset så att frambenen gått åt varsit håll så han har en streckning uppe i bogen någonstans.
Hur som helst, blir det lång vila nu vaccinerar jag honom i morgon med, för det känns inte lönt o vänta till i Juni om han ändå ska stå avställd:(
*håll tummarna på att det inte är något allvarligt*

Kommentarer
Postat av: Kicki

GUUUUD ja!!! Självklart hålls alla tummar å tår för att Alco snart är pigg o kry igen!! Många mulpuzzar o tröstkramizar från Ozz.

2008-05-11 @ 12:30:58
URL: http://www.aagrenarabians.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0