Helg igen:)

Sitter skönt, för just nu känner man sig så totalt genom slut i huvudet.
.. fick orka upp och morgonfodra idag, var bara 4 hästar (Alco,Nasse,Acke o Jameson) eftersom de andra går ute om nätterna nu. Själv tycker jag nätterna ännu är för kalla.

Alco och Nasse tömde ett helt badkar med vatten igår så det blev till att dra ut vatten dit när alla 4 fått komma ut, stod och kollade över fälten och såg svart rök bolma upp från en av granngårdarna, riktigt kol svart. Kände ingen brandlukt eftersom det blåste åt andra hållet. Lajos var vaken redan så han körde bort för att kolla efter, men det var några tokstollar som stod uppe 7 på morgonen och eldade massa bygg material(A) *människor* ;D
Mockade, och sånt därade som man alltid måste göra sedan hämtade jag in Alco igen=) Tänkte skritta ut en tur, stod länge och borstade en otålig häst och sedan var det fram med nya tränset för att stå och ställa in det osv så vi kunde provrida med det idag, det tyckte inte Alco alls var kul för han ville ut och se vad kompisarna sysslade med.

Kom iväg efter att pillat med tränset en stund, för att konstatera att det var en "vara rädd för allt som rör sig" dag. Kändes lite osäkert att inte ha "halsring" på den nya martingalen/förbygeln att ta tag i när Alco börjar studsa men det gick ganska så okej iaf för han tog inte i så värst mycket.
Var säkert ute och skrittade en timme för han var så himla pigg, små taktade hela tiden och hade säkert sagt "matte släpp mig släpp mig" om han kunnat tala *asg*

..Söt som han är stod han och kliade min axel med läpparna undertiden jag masserade hans bog och hals efter ritten *fniss*

Åker med Sandra och Hanna till betet i morgon och förbereder för dit flytt, snaaart hoppas jag!=) Vill så gärna hinna köpa bil först bara.

.. lite bilder på tränset

image130
image131

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilket snyggt träns!!
Och vilken SNYGG häst!!!
Skönt att det verkar gå åt rätt håll med "värken"!
Heja, heja friskt humör :-)
Kramar o mulpuzzar från Ozz :D

2008-05-17 @ 17:20:16
URL: http://www.aagrenarabians.com
Postat av: Linda/Alco;)

Fniss, tack!;D Jag fastnade för det direkt *ler stort*

2008-05-18 @ 20:17:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0