kärlek<3

Jag blir så varm i hela kroppen var gång jag kommer ut till Alco nu förtiden, som idag räckte det att han såg mig svänga in med bilen för att han uppe från toppen i hagen skulle sätta full fräs hela vägen ner och gnägga non stop tills han stod stilla framför grinden.

Han svepte 3 hinkar med vatten när jag hämtat in honom, tror han missat att dricka idag (A)
Borstade av honom lite snabbt, försöker verkligen intala mig själv att jag MÅSTE borsta mindre nu när han ska gå ute hela tiden och behöver behålla fettet i pälsen (men det är sååå svårt) Vill egentligen ha honom kliniskt ren ALLTID *fnissar*
Skulle testa grusvägarna runt omkring och se var vi hamnade så vi red helt enkelt ut!:)
En del asfalt i början och skulle passera en stor maskinhall med traktorer och jätte höga läten som kom inifrån och människor i oranga kläder som täckte dom från huvud till tår (spookie) men Alco tittade lite snett på det bara och vandrade lugnt vidare *duktig* vände mig om och såg en skolbuss komma bakom oss så vi vandrade snällt ut i åkern, och självklart skulle den vända vid maskinhallarna och inte köra förbi.. Snubblade upp för kanten på vägen igen (han är verkligen slarvig med att lyfta på fötterna) kom tillsist över på grus och där fann jag tidigt vad som kommer vara det sämsta med hela sommarn eftersom här måste vi rida förbi alltid för att komma någonstans. Det stod 4 stora "lådor" till vänster av grusvägen intill skogsdungen där de har någon biodling (och jag är väldigt allergisk mot bi stick) *hjälp* travade friskt förbi.. Förhoppningsvis ska det mkt till för att man ska bli stucken.
Längre fram kom en stor traktor med släp som givetvis tog hela grusvägen så vi hoppade ner på gräsängen bredvid där vi även vågade rida på lite:D Följde hjulspåren på andra sidan grusvägen i gräset för att helt plötsligt komma bort till en slinga in i skogen som vi så klart bara var tvugna att prova. SUPER mysig! Och nästan ingen lutning alls (gillas) kom upp på en skogsväg där vi travade och galopperade på och hittade även ett gräsfält där jag travade på ena hållet för att kolla underlaget och lät honom sedan gå på.
Svettiga och glada red vi sedan hemåt igen, var ute en dryg timma bara. Kändes mkt längre än så tyckte jag:)


image138

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0