. o så var vi där igen^^

Från en helt fantastisk dag igår till en envis fajt idag.
.. han kom som vanligt i full fräs till grinden när jag kom körande, sedan stod han och gnäggade gällt tills jag slutligen visade mig o sa "jaja, jag är här" ^^
Bar ut alla grejor innan jag slutligen hämtade in Herr Otålig;D Nasse såg lite ledsen ut när han blev lämnad ensam.
Tog inte särskilt lång tid att göra i ordning honom eftersom han var ganska ren, fått några fästingar bara, USCH! Äckligare kryp finns nog inte:S
Red i stort sätt samma runda som igår, klockan var inte ens halv tio när vi red iväg. Knappt 10 meter ner på den lilla grusvägen från betet står en gammal "kärra" i kanten ute vid åkern, där Alco för övrigt gått förbi ett par ggr nu! Visserligen brukar han bromsa lite och blåsa lustigt åt dess håll men inte göra ngt.
Men idag var det fanstyg som gällde.! Han gjorde en helomvädning så fort den kom in i hans synfält och jag drog runt honom igen, och så höll vi på. Arg som ett bi var jag att jag inte hade något spö med mig (slutade rida ut med spö när jag började med distans eftersom man ändå inte får tävla med det) , men idag hade jag minsann behövt ett! Nog för att man aldrig ska ge sig, men det är inte det lättaste när hästen tänker PRECIS samma sak.
Backade ut på åkern gång på gång och bara backade och slängde sig åt sidan. Gav upp det hederliga skänklandet och gav honom några rejäla ponnyskänklar, men han reste sig högre o högre och stod även och hoppade och bara sköt ryggen rakt upp i luften.
I vanliga fall hoppar jag av när han börjar bli "farlig" och bokstavligt talat drar förbi honom för att sedan hoppa upp igen. Men idag kändes det som att jag för första gången var fastklistrad i sadeln, jag var helt orubblig så jag gav precis ALL energi jag hade för att få förbi honom för en förbaskad gammal kärra som han sett sååå många ggr för *arrh* Fick hänga mig i tyglen och dra ner honom i de högre resningarna och när jag precis kom underfull med mig själv att "vid nästa resning välter jag honom" så gick han! Bara så där *pustar* Jag var fullkomligt genomsvettig!
Det enda som var till min fördel att vi bråkat så pass tidigt var att han var fullkomligt nedtryckt i skorna sedan och rörde inte en min för någonting alls utan bara gick dit jag bad och gjorde vad jag ville *lättnad* Så tillsist kunde jag njuta till fullo av ritten!:)
Han fick jobba mkt i backar idag, tyckte han kunde göra av med lite av sin energi i dom, la även in lite skänkelvikningar och massa galoppfattningar och byten på raksträcka. *duktig*
I morgon ska jag rida upp till ett stall som ligger på andra sidan vägen om vårt bete och se om de har paddock och om jag i så fall kan få hyra in mig där!:)

Förresten! Bilen när Alco galopperar mot mig/kameran från inlägget om betessläpp ligger på trelleborgstidningens hemsida nu *status* HAHAHA;)

image139

image140

Kommentarer
Postat av: . S T E P H A N I E .

fin bilder!

2008-05-30 @ 12:50:43
URL: http://ampele.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0