Massor md snö

Började snöa igår middag o snöade nästan hela natten.
När jag skulle till stallet i morse var det -5 *brrr* ; fick börja med att få bort att snö från bilen vilket tog sin lilla stund:P

När det var fixat o klart i stallet var det Alco's tur :D
Han kommer alltid när jag kallar på honom vilket han inte gjorde idag. Så jag fick vandra ut i snön/leran till honom; när grimman nästan var på kastar han sig baklänges o far rundor.
Lyckades få fatt i honom igen men han gjorde samma sak åter igen när grimman nästan var på *suck*
Sprang som en vilde, hoppade o bockade o jagade upp Lizzie med.
Där stod jag, med skorna nästan helt ner-sjunkna i leran o  väntade på att bli översprungen av de två vildaste monster i skåne län..
Ringde Kajsa som stod i stallet så hon kom ut o hjälpte mig med att locka med en morot *asg* som Alco inte hade någon tanke på att titta åt ens..
Så. mitt i allt kommer Katharina ut o ställer sig o vrålsjunger "ja é lyyycklig, ja é lyyycklig" *dubbel ASG*
Hela sammanhanget måste ha sett sjukt roligt ut.. MAHA!
In kom han slutligen o vi tränade dressyr idag.
Kämpade med att få upp honom i formen i galoppen vilket verkar gått ganska bra med hjälp av Kattis som stod o sa "skit bra skit bra" när hon kikade in.
Som vanligt brukar ja bättre allvar när någon kollar än när jag rider själv:D

Han var dock inte pigg o rida.. De trodde jag faktiskt han skulle vara med den höga luften *fnissar*
Men han sprang väl av sig ute



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0