Vilken kille!<3

Från en vansinnigt irriterande morgon med sjuuukt mkt stress - till ett UNDERBART pass på Alco.

.. var jätte sent på det idag.
 Skulle ta ut pengar för o betala träningen + stallhyran men de två första bankomaterna jag körde till lyste bara rött.. Så slutligen gasen i botten till bankomat nr TRE o tack o lov gick den..
Iväg till stallet o fixa smutsgrisen.
Lisa kom i lagom tid men jag var sent på det (igen) men det gjorde inte så mkt för hon o Kajsa snackade ändå bort en del tid :D
Var ute o kände på paddocken men den var helt för blöt o hal så vi vände tillbaka in i ridhuset igen.
Hade inte varit hos honom sen i torsdags så väntade mig en käfftig o bånglig häst idag.

Skrittade väldigt mycket under passet.
Kämpade med perfekta bakdelsvändningar o slutor *pustar* Det är så att benen ömmar fortfarande.
Slutorna i vänster varv är kämpigast för han vill gå emot min inner skänkel o skjuta in bogen o gärna ställa sig aningen utåt.
Fick till några bra; men i höger varv blev det inte annat än korrekt *tack prinsen, smack*
Bakdelsvändningarna var fullt dugliga åt båda hållen även om de inte är 100% -iga .

Idag var en sån dag då han verkligen försökte göra ALLT jag bad om utan den minsta protesten så jag var så himla glad o nöjd. Öronen stod rätt fram från början till slut :D
Skänkelvikningarna är skit bra, det är bara att inse (i skritt o trav).. De gånger de blir halvtaskiga är när jag överrumplar honom o han inte hinner med mig helt enkelt..
Förflyttningar i galopp tränade vi inte på idag.
Däremot fick vi ge oss på förvänd galopp som vi inte lagt energi på tidigare direkt *kämpigt*
Det var svårt att fortsätta vara avslappnad o "rida för höger galopp" i vänster varv ( o tvärtom).. Så fort jag tappade minimalt driv eller missade att skjuta fram med höften ii den galopp han skulle gå (kan inte förklara riktigt) så bytade han galopp..
Svettigt värre!:) Här var det jag som var genomslut *skratt*
Super nöjd med honom!
Lisa var kanon nöjd med oss båda :D

_______________________________________

Kajsa ville att jag skulle raka Lizzie lika dant som Alco så fort jag var klar med allt runt om kring honom.
Så vi ritade upp o hade oss.
Hon hade aldrig iheller blivit rakad.
Satte i Alco's öronproppar i öronen på henne med vilda protester så fick inte ner dom riktigt så de fyllde inte sin funktion.
Hann bara starta klippmaskinen inne i sadelkammaren (alltså på ett par meters håll) när hon började stegra rejält o gång på gång dra iväg..
Kajsa bremsade henne o hon slappnade av i kroppen direkt.
Började med vänster sida; på halsen. Gick kanon.. O de blev faktiskt snyggt;D
Insåg hur kittlen hon var under magen så vi sa att vi tar bara halsen idag.
Nästan omöjligt att ta mellan frambenen så vi bestämde oss för att ta halsen på andra sidan med innan vi fortsatte med bogen o mellan fram.
Hann dra några kortare drag innan klippmaskinen la av med att klippa.S
Lajos fixade o skruvade o smorde.. Fast att den lät som den skulle så klippte den inte så vi fick tyvärr ge upp med en halvfärdig häst:S


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0