*gäsp*

Slutkörd.. Verkligen slutkörd. Alla säger att ja måste jobba mindre o vila upp mig, men när ska det finnas tid till det?
.. utan fast anställning kan jag inte annat än o jobba häcken av mig för o säkra min inkomst månaden efter om i fall att ja inte fått jobba så mkt just den månaden. Just nu har jag ett vik på ett boende i trbg.s kommun + jobbar extra på ett boende i Svedala, men viket är snart slut sedan måste ja nästan tacka ja till alla jobb de rigner o frågar mig om.

Alco har vilat idag med, som även varit planen för att han ska ladda om batterierna lite:D
Igår gjorde jag inget alls med honom mer än o mockade o sånt därade, men idag tog jag in o borstade honom o klippte den bit stubb han har osv. Tjusigt:)
Han tycktes älska uppmärksamheten, dök på mig redan vid grinden vilket resulterade i att jag fick en rejäl stöt av staketet, trodde nästan hjärtat skulle stanna där ett tag *spooike* Men han är bara för söt min lille grabb :D Han var väl orolig att jag inte skulle se honom o ta in Lizzie ist *asg*
Tänkte testa att öka på hans mängd hö jämfört md vad han stod på förra året då han enligt planen ska gå mkt mer i år. Provade ge honom 6 kg igårkväll som han kunde ha o pilla md över natten för o se om han åt upp allt o de hade han gjort:D Det é liksom meningslöst o öka på morgonen o lunchen då han inte är intresserad av o äta då. Han får 2 kg morgon o 2 lunch nu o äter knappt upp hälften per mål, men de blir förhoppningsvis bättre när det blir kallare ute.
.. så kvällen får bli de mål då jag slänger på med mest, för då äter han :)

Plockade med tränset hem som han ska tävla i på sön o smorde o bytade till andra tyglar. De som var på är mina dressyrtyglar som är helt i läder och jag hade själv inte tyckt att de varit överkul att sitta med dom OM han skulle få spel när vi är iväg. Så satte på ett par jag hittade i min "häst shop" här hemma som ja köpt för snart ett år sedan men aldrig använt. Läder på ena sidan o liksom lite gummi på insidan. Hoppas Ellinor tkr de funkar bra! Får ta med de andra oxå tror jag om hon hatar dom:P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0