*some pepp-talk*

Körde från stallet 9.20 så det blev inte en övertidig morgon.. Men Alco var arg som inte fått komma ut i hagen md de andra *fniss*
Kom dit ganska tidigt trots att vi dragit ut på tiden så det blev en del väntan, o prinsen fick vänta i transporten.
Gick banan md Ellinor o den såg väldigt trevlig ut. Muren var med så vi ryckte på axlarna o sa.. Tur den é sist så ni kmr över de andra hinderna iaf *skratt*

.. framridningen gick galant o han var super pigg. Blev lite orolig att Ellinor inte skulle kunna hålla honom men det gick.. ;)
Framhoppningen flöt på fint; blev ett förtidigt avstamp på oxern men annars så.. :D
Väl inne på banan så var han som dom där b-ponnierna man ser på tävlingar ibland. Ett krutpaket som hoppa o studsa o ville iväg.. Flög över precis ALLT.. Inte ett endaste stopp. Tyvärr ett nedslag på nästsista, men Ellinor sa att det var för att hon gjorde en för "hård" halvhalt.. O ja.. MUREN tog han med en klackspark.. Så vem bryr sej om en rivning;) Inte vi iaf *ler*

Elle hoppade av o gick med honom lite o alla tre (jag, Ellinor o hennes mamma) passade på o äta lite o Alco fick mumsa på en liten bit av en morot :)
Sen var det dags igen. 90 cm.
Upp.. Rida fram (fast han var i stort sätt framriden redan för hon hade inte gått md honom spec länge)
O sen in på framhoppningen. Alltså.. Jag ryser när jag ser vilken glädje denna häst har mot hinderna o vilken fart han lägger i. Hoppar som om han aldrig gjort ngt annat.
Rev räcket två ggr o sedan lyfte han på bena.. Tur det var på framhoppningen han slarva.. O kanske tom bra så att han lyfte högt på dom sen:P
I 90cm stod jag på läktaren då jag filmade.. Så det klippet länkar jag till här så fort det laddats upp på youtube.
Han hoppade strålande.. Men stördes troligen av en solkatt varpå en tvärnit på nr3. Resten hoppade han som in i norden.. Som ni kommer att se på filmen ;);)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0