Sällskap på ritten :)

Ledig idag..
.. andra dagen jag får vara ledig på 3 veckor *pustar* och jag hatar att erkänna det men Alco har verkligen kommit ikläm den senaste tiden :(
Tack o lov har Hanna lyckas tjata till sig sjuts ut så hon kunnat motionera honom lite.

Dagen började med ett par timmar hos frissan. Blev massa mörka slingor så nu ser jag mörkhårig ut med några få ljusa slingor eftersom vi la i så många ;D SNYGGT:)
Järnet hem för o byta om till hästkläder o köra till stallet i Gylle o byta till Lajos bil + koppla på släp o in med Kajsas häst Lizzie. Har inte kört släptsen ja körde Alco sist.. I början på Maj tror jag så man var lite nervös *pust* Men det gick strålande, nästan. Några svängar som kunde tagits lite långsammare kanske.
Alco sprang sig halvt ihjäl när släpen kom upp till betet o när Lizze kom ut ur släpen skrek o sprang han runt runt runt. Höll på att inte hinna stanna framför mig:O Dansade runt mig in i stallet direkt för att snusa på Lizzie *Alco:@* HAaaa:P
.. rann blod på insidan av båda fram så som han sprungit men bara små sår tack o lov.
Vi gjorde dom snabbt i ordning o gav oss ut på en skogsritt. KUL! Kan som sagt i stort sätt INTE galoppera Alco ihop med andra hästar alls men idag är jag över impad. Vi låg jämnsides i galopp över ängar o grusvägar mm. O han gick i kanon fin form hela tiden i galoppen o gjorde inte den minsta antydan på att springa fort. Inte ens när de fick lite försprång. Travade fort inne i skogen.. Fortare än planerat för de var ju ngt pigga så klart, hAha. O med Lizzie ända uppe i rumpan fick man ju öka på lite.
Sista omgången när vi var uppe på gräsängen galopperade vi hela sträckan o då fick Lizzie frispel o Alco vände huvudet o bara tittade på henne o suckade djupt *asg* Sen la han in en högre växel o drog om, men inte mer än att jag kunde stanna när jag ville *tack älskade vän* Var SÅÅÅ säker i sadeln idag och han rörde inte en min för NÅGOT..
Sammanfattning. MASSA klättring, mkt varierande gångarter, o allmän mental träning.
Efter 2-2.5 timme klättrade vi oss ner för backen på åkern mot betet o gled ur sadlarna.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0