Skogstur

..efter gårdagens hopp-pass fick jag pallra mig tidigt ur sängen för att ge mig ut på en tur med Alco så han inte får massor av träningsvärk.
Styrde bort mot skogen och travade längs stigarna, backe upp o backe ner o klättrade oss upp till gräsfältet där vi skrittade o pustade lite innan vi galopperade en bit.
Ute ur skogen igen följde vi grusvägarna bort där han förvandlades till en över laddad studsboll.. arrhh..
Aldrig att han visar tendens till trötthet efter ett jobbigt pass, suck. Jag som hade hoppats lite iaf *asg*
Försökte få honom på andra tankar med mycket gångartsbyte och skänkelvikningar och det fungerade delvis.. Iaf tills vi styrde bort över stubben för att klättra oss ner för backen mot betet igen. ;D
*pustar* undrar vem som var tröttast efter dagens ritt egentligen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0