Fullt upp;)

Som vanligt var jag fullbokad på min lediga dag!;) (dagar)
Men det är roligt så länge det är ngt kul inbokat *skratt*


Var i stallet lite innan nio för hovis skulle komma till Alco o några till. Borstade o gjorde honom fix innan det blev hans tur.
Hade mockhjälp idag *tack* så jag behövde inte göra så mkt övrigt:P
När han var klar var det bara på med utrustningen för o rida prinselinsen för första gången på nästan två månader.. O dessutom testa vår nya sadel.
Vanligtvis rider jag inte efter att han är nyskodd, men det var inte med i min planering att han skulle få nya skor o tanken var nästintill enbart skritt;D

Höll på att nästan inte komma upp på honom. Han steppade o dansade o frustade.. Kan man vara piggare:S Måste erkänna att jag började bli nervös så fick ta ett par djupa andetag innan ja hoppade upp.
In i paddocken för o inse att det inte kmr gå om jag vill sitta kvar, Lizzie-Kajsa kom tack o lov ut ungefär då o kunde släppa in oss i ridhuset..
Han coolade ner sig efter bara några minuter o jag med..=)
Ut i paddocken igen för o prova trava några steg o se hur sadeln låg. Han var lika mjuk o underbar som vanligt.. Om inte ännu bättre:D
Skulle prova en liten galopp oxå, men i fattningen drog han tyglarna ur händerna på mig, ner med huvudet mellan benen o bockade jääävl***r i det o skrek.. Han skrek:O O jag med.. ;) Hahah, såg mig själv framför mig ligga o tugga gräs på marken:P
Då jag antog att ngn stod o spanade på mig (folk har koll på alla där *nyfikenhet deluxe*) så var jag tvungen o bita ihop o göra fattning efter fattning tills det gick "smärtfritt", enkelt o mjukt.
Han frustade heeela tiden o låg på men slutade iaf busa.
Så busig hade jag dock inte räknat med att han skulle vara:P Tjiii fick jag *haha*
Låååång avskrittning o en glad matte när hon återigen hade benen på marken:P

Hem o fix o sedan mat i stan med Sandra o Sara.
Hem återigen o på med stallkläderna ännu en gång o sedan köra md Sara ut till Regina. Red henne lite grann i deras jätte ridhus (bild).. Där Alco förövrigt kmr åka på hoppträningar md Elle i framtiden.
Slutligen körde vi till en ridklubb i Anderslöv o kikade lite då jag tror att jag ska börja träna/tävla för dom.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0