Barbacka klättring i skogen

Inte skrivit på några dagar nu; men ni som kikar på min bdb ibland ser ju vad som händer om dagarna;D

Annars så har Falsterbo Horse Show dragit igång.
Var där i söndags o kikade.. Förr var det alltid på stranden första söndagen; team chasing, point to point mm, men det verkar som om det inte finns med längre..
Ist var det hoppning på dressyrbanan. (:
Senare på kvällen fick mina prinsar busa loss i skogen.. Vilket de även gjorde;)

Igår red jag Armani tsm med Ellinor som red Dedro.. Red på ett annat håll på grusvägarna vilket Armani fann otroligt intressant. Gick o kollade sig omkring hela tiden o piggnade till ordentligt..
Nästan förvånad över tempot han fick in i skritt på hemvägen sen :P Brukar mest vara en livsnjutare helt o hållet som inte bryr sej om mkt ;D

Idag var det Alco's tur för motion o Armani's tur o vila :)
Många tkr väl att man är lite "galen" men sooo?? :P
Hade mamms med som satt o solade på betet när vi red iväg, barbacka:P
Han var kanon duktig o snäll; hade honom på kimblewicket så jag hade "nödbroms".. Travade mkt, o galoppade.. Lite sur på mig själv som glömde sätta på honom en "fegis"rem..
Klättrade upp o ner i backarna i skogen o satte av i full galopp på ängen (det var dock för o komma undan flocken bromsar som förföljde oss)
Men hjälp va läskigt det är o klättra barbacka. Man inser inte hur brant det är från man är utan sadel:P
Har jag inte träningsvärk i morgon så är jag lyckligt lottad; men jag känner redan att den är på gång *fnissar*

Bejbi hade blivit biten på minst 3 ställen i huvudet när vi kom tillbaka o var lite blodig.. AJAJ:S
...bara för att vi red mitt på dagen när det är vaaarmt.. Men hade en avsikt med det faktiskt. :P
För efter ritten blev det bad för båda rödtottarna :)

Falsterbo i morgon igen - huntingen! ;) + shopping:D
Ska köpa ett flugtäcke till Armani bl.a så de båda kan bli lite skyddade mot de bitska djuren där flyger omkring.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0