Blåsväder

Mamms var snäll o följde med till rödtottarna idag:)
Tänkte rida bägge två; så jag började med Alco.

Blåste väldigt mkt o ännu mer när man kom ut på vägen sen, så jag kom fram till att jag inte ville rida Armani oxå. En 4 åring ute i blåsväder på en smal 70-väg med bilister som saknar en del hjärnceller (nååja, inte ALLA som kör där, men många tyvärr) var inte så lockande.
Alco var som en spänd fiol-sträng.. Tog honom tack o lov på kimblewicket efter hur han bar sig åt med Sandra igår, *haha* var knappt man kunde hålla honom på det iheller.
Blåste en liten FARLIG kvist med blad på över vägen när vi närmade oss, IHHH så hemskt tyckte Alco. Dundrade rundor ute på vägen. ;D
Men knasen var lätt överlistad. För idag BACKADE vi förbi allt som var läskigt..

Hittade även bootset han tappade igår så nu har han två igen *tummen upp* Låg på en grusväg vid skogen, så vi slapp rida upp i själva skogen utan kunde vända hemmåt igen:D
Spurtade lite i galoppen hemmåt, Haha.. Galenpannan!! ;) Räcker o trycka till o han suger in rumpan o drar.. Samtidigt är han ju rädd för sig själv när de blåser så det var ju väldigt vingligt o studsigt..
Men han fick sprungit av sig lite (:

Maaaanisen o jag stod o kliade varandra innan vi körde hem sen, värsta mys.


Får se hur "hästledig" jag är i morgon;) Ska inte rida iaf.
Hanna har Alco o Armani vilar..
Men känner jag mig själv kör jag förbi o gosar med dom en stund<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0