Bus i skogen

Legat som en soffpotatis hela dagen.. Hoppat mellan soffan o sängen o bara "glassat"
Benen är svullna av "brännskadorna" från flera timmar ute i solen igår, så jag har kämpat med o lägga is runt o försöka få ner svullnaden..

Ellinor o jag möttes sen ute på betet vid 19.00, hade kommit ett riktigt skyfall precis innan, men hade tack o lov slutat när vi hämtade in mina pojkisar.. :)
Igår red hon Alco o jag Armani, så idag skiftade vi:)
Alco var på helspänn o blåste upp sig för allt. Precis när vi skulle svänga runt den stora gården o komma upp på grusvägarna så var där jätte vått på asfalten med två torra fläckar. Armani gick fint förbi o brydde sig inte.
Medan Alco hoppade rundor o skulle inte gå.. 3.e försöket drog han järnet sidleds o drog ändan längs husväggen.. Nöööörd:P Trodde jag skulle åka av, för fort gick det..
Sedan gick det inte o trava honom bort mot ingången i skogen så vi fick galoppera ist medan Armani travade bredvid.

In i skogen o hoppade med dom. Andra gången Armani blev skuttad uppsutten.. Men den nertrampade terrängbanan är ingen direkt utmaning, väldigt låga hinder..
Alco o jag höll oss längst ut i ena sidan där de är riktigt små. Men ju piggare han blev ju mer hoppade han trots mini höjden.
Elle hoppade alla på högsta med Armani.. Även de fasta som han inte fick testa sist.. HJÄLP.. :P Typ 60 cm ;) Men ändå, jag är inte glad för fasta hinder.
Men hästen kan hoppa! O vilka luftsprång han klämmer in efteråt.. Han varvar de med småkicka o språng i luften *skratt*

Busade i skogen ett tag, tog sen en vända på grusvägarna o lät de gå i galoppen.. Jiihooo sa Alco, o Armani som fått upp sprutten var inte långt efter:P Han piggnar alltid till efter att ha varit i skogen:P
Avslutade med o ta hinderna en gång till o rida längs slingorna i skogen o sen ut på vägen, på andra sidan om sommarhagen(:

Idag var Alco med för het för sitt eget bästa o blåste upp sig o flög i luften för inget.. Galoppsprång på vägen osv..
Armani traskade lugnt på o brydde sej inte om ngt *sööööötis*

Tänkte vara hästledig i morgon, så Armani får vila.. Så får Alco vila på tisdag=)


Kommentarer
Postat av: "Farmor" Kicki

GUD va roligt ni har!!!!! Jag vill oxå ;)

Puzza på vackra röda (inte dina ben) HA HA.

Va rädd om brännan, kraaaaaaam

2009-07-06 @ 09:00:06
URL: http://www.aagrenarabians.com
Postat av: Linda

Hahaha:P

Mina röda (hästar) blev glada av alla pussisar o hälsar! :D

2009-07-06 @ 19:51:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0