FHS

Sista besöket på Falsterbo Horse Show för mig idag; o det blev lyckat;D
Är det bara jag som blir sååå glad av att gå runt bland så mkt folk, spana in grejor o titta på det vi ALLA där är intresserade av = fantastiska hästar.. (:
Peder Fredricson hade oturen i Derby kvalet att störtdyka med sin kanon häst Maloubet De Pleville. Hästen såg inte så fräsch ut när de gick ut från banan :S
Annars var det som sagt en kanon dag! Köpte mig ett par "stövelskaft", Jätte rea. 99:- o hade tidigare kostat strax under 600:-, nästan lite dumt om man inte slagit till:P

Ellinor o jag åkte o red mina röda senare på för-kvällen. Tog en sväng i skogen.
Travade hela vägen där inne så de fick jobba på fotarbetet, eller snarare HOV-arbetet.. ;)
Armani var såååå trött :P Solen tar hårt på dagarna;D
Elle red Armani idag o jag Alco; i morgon om det är väder ska vi rida igen o då skifta:D

På slingan ut ur skogen sen smällde en gren ner i rumpan på Armani.. Ni kan själv tänkta er - en domino-effekt *skratt*
Armani kastade sig upp i rumpan på Alco som i sin tur drog järnet ut ur skogen med mig i sadeln.. Hann inte med på vad som hände utan stirrade med stora ögon på Elle sen som förklarade händelseförloppet.. Hahaha
Om inte annat så piggnade Armani till ett tag sen o utmanade mig o Alco på galopp-tävling;) Vi däremot försökte hålla oss lugna o sansade. :P

Flugtäckena o mössorna på sen. Armani's nya mössa sitter SJUUKT bra.. Ska lätt köpa en likadan till Alco med.
Sen att de var missnöjda är en annan sak ;)
Dedro som trodde Armani var en flicka (täcket luktade Regina) hingstade upp sig i hagen o förföljde stackars Armani *skratt*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0