Semestern mot sitt slut

Sista semesterdagen i morgon!:) Sedan tror jag nästan tiden kommer gå fort o vipps har vi flyttat!(:
Dagen har varit ganska soft. Suttit o planerat inredning, allt nytt som behövs köpas och hur vi ska måla.. Skit svårt:S
Men inne i huvudet är mitt sovrum nästan klart;)

Efter att ha blivit meddragen på nattklubb igår så var man väl ganska trött idag, så jag drog med mig Sara ut på en ridtur så båda kunde få röra sig lite:D
Riktigt skönt o rida senare på kvällen! (:
Red först bort till stubben o sedan långa skogsrundan innan vi red hem.. Så vi hann nästan rida två timmar.. 1 h o 40 min för o vara exakt.
Armani var mjuk o fin idag ute på fältet. Red på ganska lösa tyglar o lockade in honom på volter o 8.or emellanåt. Han vill så länge jag inte kortar tyglarna, annars är det jobbigt!;)
Stannar o busar emellanåt när han inte vill gå på samma håll som mig. O ska försöka hitta på hyss i galoppen när man sväger upp mot "rakt-sträcka"
Så lite bråk blev det;) För jag vill inte rida runt på en som brallar rundor med mig heller *haha*
Sara o Alco red lite lättare dressyr; såg fiint ut!:)

Skogsrundan gick oxå bra, nästan;) Armani äter gärna på träden under turen så han hade ju halva grenar i munnen som han inte skulle spotta ut. Gick o rycktr tyglarna ur händerna o svängde runt med huvudet, o precis innan en nedförsbacke ryckte han loss sig igen så jag flög fram. Skällde på honom o mitt i backen stannar han för o bråka eftersom ja blivit sur.
Då jag hade ett halvt träd balanserades uppe på min hjälm blev jag irriterad o daskade till honom med spöet.
Dumt gjort sa Armani som slog bakut så det hette duga o hoppade ner för hela backen.. :@ Häääääst..
Fick sig en dask till sedan skötte han sig gallant. Hahaha.
Förutom att grenen i munnen fick följa med oss hela vägen hem.;)

Nu blir det lite semester för honom iaf!=)
Alco får gå en vecka till sedan får han oxå lite paus.

Om Lisa känner för det tänkte jag träna ngt lättare pass för henne på båda efter vilandet ute på stubben sen..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0