Sov Gott :(

Tänker börja säga R.I.P till Kätzchen, Lisa (ena tränarens) häst:( Alltid lika tråkigt när man förlorar sin vän.

____________________________

Ellinor red med mig idag med; Dedro går orent lite från o till o hinner aldrig komma igång riktigt mellan gångerna. Så hon lånade Armani idag och jag tog Alco.
När jag borstade svansen o lyfte såg jag att Alco var riktigt knottrig o svullen på insidan av bakbenen. Typ högst upp:S Vet inte riktigt hur man ska förklara. Typ mellan skinkorna?
Fast han hade inte ont av det. Först efter ritten dock kom jag på att han hade en fästing där för inte så längesedan..
Nu ser de ut som de gör på halsen, så de skulle givetvis kunna va mygg/bromsar etc. Men har letat runt på nätet utan resultat.
Hur visar borelia sig? Alltså, i ett tidigt stadie? 

I vart fall red vi de på stubben idag. Dressyrade på Alco o Elle red runt på Armani o tränade fattningar osv.
Bockade faktiskt inte i fattningarna idag, däremot stannade han o hoppade lite o sparkade o slog med huvudet med Ellinor.
Blev även ngn form av brallning när de kom i galopp mot mig o Alco *haha* BUSE.
Alco var jätte fin, lyssnade riktigt bra för skänklarna. Blev lite enkla byten igen o skänkelvikningar i alla gångarter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0