Rörig dag?

.. tkr jag nog allt:P
Klätt midsommarstången på jobb idag o varit allmänt flitiga.
Hade med ridkläderna i bilen så att jag kunde köra direkt till hästisarna efter att jag slutat.. Så när jag väl kom ifrån jobb var bilen sten död!:O Visade inga tecken alls på o vilja starta.
Britt hade startkablar i sin bil så vi fick igång min:P Sedan körde jag raka vägen till en bilservice o mötte upp daddy(:
Visade sig att jag hade typ noll batterivätska kvar, samt att jag måste råkat komma åt en lampa inne i bilen som stått igång o dragit ström *ooooooooooooooopps*. Dock SÅÅÅÅ typiskt mig.

Gjorde ett nytt försök o körde till killarna; gick strålande ;P
Stod o betade lugnt när jag kom körandes. Från att jag stannar o tittar upp står Alco otåligt o väntar vid grinden *söööööööööööööötnos* Gnäggar högt när jag ääääntligen pallrar mig ur bilen.
Var tvungen att mysa lite med honom innan jag tog in Armani; kände mig lite taskig dock;S Nästan så man vill rida den som visar mest intresse för en *haha*
Armani var jääätte duktig. Drev hela tiden o var på honom o pratade hela ritten.. Han pinnade på bra o stannade inte upp mer än när jag stannade honom(:
Gick förbi läskiga människor i trädgårdar o en gräsklippare bla. utan de minsta problem=)
Han blev inte ens sur på alla bilar som körde om (som förvisso inte var så många)
Höll i förbyglen i galoppen fall i fall men han gjorde inget alls; hade bra bjudning o tittade sig omkring. O tvärnit.. Där kom ju ett hus.. Mitt från ingenstans på ena sidan ;D
Sedan iväg igen.=)
Lillprinsen<3
Spolade förresten honom när vi var klara eftersom han blivit svettig i solen.. Han måste hata o bli blöt. Hann bara precis öppna grinden i hagen, så går han två steg in o lägger sig.. Haha :P

Alco fick komma in o bli lite ompysslad när Armani var klar sen, så att han inte kände sig övergiven.. Han har bränt mulen massor stackarn; ska ta med ännu fetare salva. Brukar hjälpa.
Mkt nöjd av uppmärksamheten vandrade han glatt ut i hagen igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0