"sen" kväll:)

I natt har jag verkligen legat med magont o mått kass o haft sååån ångest.!
Skyfallet som drog in i natt var inte nådigt, kan inte beskriva det men det var SJUKLIGA mängder på kort tid.
Tittade ut när det började o kröp ner i sängen igen.. Sedan tittade jag ut igen och då var det helt vitt ute pga att det börjat hagla ngt galet... Billarmen på gatan gick i gång o flera bilar stod o tjöt!!
Bara tanken på att ha sina hästar ute på ett bete utan täcke kändes riktigt hemsk..

Just Alco vet jag är extra känslig då han får jätte ont i kroppen när han blir så blöt. Man kan inte ens ta en borste på honom utan att han försöker lägga sig...
Men det blir ju bra igen när han blivit torr o varm.

Hur som helst, genomled natten och kände mig verkligen som en HEMSK hästägare.
Regnat från o till i normala mängder hela dagen med o framemot kvällen åkte Kajsa med mig till betet o motionerade grabbarna. Eller ja.. Skrittade en sväng o travade ett par steg (Alco har tappat höger baksko)
När jag sa "ska vi vända" så sa Alco bara "JA, de låter som en utmärkt idé" o kastar sig runt i en himla fart med Kajsa. Trodde nästan sadeln skulle snurra under magen:P
Armani blev på tårna och "jag vill oxå, jag vill oxå"... ;P Så vi red lugnt hemåt igen..

Mest pga vädert o att jag inte vill ha ångest i natt igen om det blir som förra natten så la jag täcke på båda två.
Skulle de blir strålande sol i morgon får jag väl åka dit tidigt o dra av täckena..
Alco ska få vila tills hovis kmr på ons.. Armani får väl ridas lite smått.. Inte ridit från betet med bara honom än så jag vet inte hur det kommer gå.
Får väl blunda o åka om han får spel :P Men jag tror inte det är så farligt..  Han har hittills bara bevisat för mig vilken galen Alco jag faktiskt har.. Armani är mkt lugnare;D Förutom i min hjärna då *ler*

Åkte till Jamesons bete när vi var klara o körde ut honom en sväng. Eller jag åkte med när Kajsa körde rättare sagt:P
Så på 3,5h var 3 hästar motionerade och ompysslade och nu kring 22.00 var jag hemma igen:D

Nä nu ligger katten o skriker på mig var gång jag nyser.. Lika bra o gå o lägga sig kanske;P


Kommentarer
Postat av: "Farmor" Kicki

Ååååååh så söta...värsta parhästarna zmack@mularna

Kraaaaam o sov gott ;)

2009-06-04 @ 23:32:48
URL: http://www.aagrenarabians.com
Postat av: Linda

Hehe jaaa.

De passar fiint bredvid varandra :D

2009-06-05 @ 18:48:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0