Allt kring hästar;D

Min lediga dag efter en helg med slit idag.
Tanken var sovmorgon men vaknade tidigt; låg dock kvar ett bra tag i sängen o pillade på datorn:P

Sedan var det dags för Alco the mään. Gav oss ut på en tur i det fina vädert o han var pigg o framåt o tycktes njuta till fullo.
Fick hoppa av honom vid ett tillfälle när han blev "störd" o inte skulle gå förbi två brunnar i sidan *morr* Visst hade jag kunnat sitta på, men då hade jag kunnat garantera att vi slått över o då hade jag definitivt inte satt mig på honom igen på läääänge. Han fick inse hur skarpt bettet faktiskt är idag iaf o sedan gick han fint fram o jag kunde släppa på tyglarna igen.
Efter galoppen var han så pass taggad att han inte tog ett endaste skrittsteg på hela vägen hem:P Frustig o lycklig o ville bara iväg.
Tillbaka igen såg jag att vi varit ute 1,5 timme.. Tiden går bra mkt fortare än vad det känns när man verkligen njuter av att få vara ute o rida;D

Hade lite ärenden i stan sedan o sen var klockan så mkt att jag var tvungen o dra på ridkläderna igen o åka tillbaka till stallet.
Magda, jag, Kajsa o Freja åkte till Rinnehill (en ryttarförening) och kollade.
En mysig klubb med bra träningsmöjligheter o som jag numera kommer att träna o tävla för:D
Ellinor o Alco ska dit på söndag redan o vara med på en hoppträning; så vi kan få oss en uppfattning hur träningarna i hoppning är iaf;D
Kände inte till namnet på hopptränarn så det ska bli spännande:D
Rinnehill ligger dessutom nära betet så hela sommarn kommer det kunna träääänas under;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0