Motionering

Skrittade ut nästan 1,5 timme med Kajsa och Jameson igår. Skulle Jamis stanna så tvärstannar Alco för att inte riskera att komma förnära hans rumpa. O tramsar "J" så flyr Alco fältet även om det är METER emellan dom *rädd hare*
Men ritten var faktiskt väldigt lugn ändå, han lyssnade och skrittade lugnt. Inget stepp o trams alls.
Travade en liten bit i lugn trav så grabbarna kunde bli nöjda; de tycker nog det är minst lika tråkigt o bara skritta som vi:P

.. Idag tömkörde jag prinsen på grusvägen och även en bit på den väg som går nedanför stallet. Korta tömmar, så jag kunde gå nära rumpan på honom. Brydde sig lika lite om att bli omkörd av bilar som när jag sitter på, vilket känns skönt:D Speciellt eftersom jag inte tömkört honom på riktiga vägar innan. Ja. Riktiga som i 50 vägar förståss:P
Cool lugn, lyhörd o stannade när jag bad honom. Mötte tom skolbussen, och han lyfte inte ens blicken åt den ;D
Travade de sista meterna på grusvägen mot stallet sen.
Min kondis har faktiskt blivit bra mkt bättre sen man började med alla dessa promenader med honom..:D Men svettig blir man däremot. Rask takt rakt igenom;D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0