Strukna

Har nu under dagen kommit fram till att jag inte vill att Alco o Ellinor hoppar i morgon. Får inleda årets tävlande den 19 april om de är friska och krya och helt skadefria.

I måndags blev han sparkad när de var ute o red. På höger framben, ca 20 cm ovanför knäet.
I tisdags markerade han först; promenerade med honom o sedan gick han rent igen. Var mest stel innan.
I onsdag skrittade jag o Kajsa ut. Försökte iaf. Han var mest på tårna o livrädd för Jameson eftersom det var han som sparkat honom. DOCK på bettet, glad o busig o precis som vanligt.
I torsdags hade svullnaden flyttat sig ner i knäet o det var som en stor varm boll. Gick ändå rent.. Linade honom utan inspänningar o grejor i skritt o trav. Men han busade till o gick omkull (antingen gav underlaget vika eller så hade han inte koll på bena) INGA skador skedda från fallet dock.
I fredags ringde jag veterinären på morgonen men han sa att jag kunde ha is i magen o ev ha stallbandage på honom om nätterna (vilket jag numera har oxå) o ut o skritta tills svullnaden gick ner. Han sa även att det inte skulle vara några problem för honom o tävla på söndag förutsatt att han inte hade ont eller var svullen längre.
Idag har jag själv inte kunnat vara där. Men jag har fått rapporterat att svullnaden minskat lite men han är fortfarande varm.

Så nu blir det skritt rundor tills han är helt ok igen=) Min stackars prins.
Måtte vi nu förbli skadefria framöver!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0