Ridtur :)

Har morgonfodringen hela helgen.
Ingen Armani när jag kom in i stallet.. Han låg o sov så han syntes inte *fniss*
Båda grabbzen fick täcke idag pga det dåliga vädert.

Fixade allt i stallet o sedan kom Marie (en arbetskamrat) o hämtade mig. Hade lovat o åka med till Eko o Hööks..
Själv handlade jag enbart ett hönät till lillebror eftersom han oxå ville ha ett. =)
Delar upp höet på 4 ggr till Alco, o tänkte fortsätta göra så  till Armani med. Alco älskar höet som jag fick med Armani så jag får ge honom de i boxen from nu ist :P Alco låter nämligen honom inte äta av det ute *hehe*

Sov sedan ett par timmar och framemot eftermiddagen följde mamma med mig till stallet.
Alco fick vila; var inte sugen på o rida ute i regnet o ridhuset blir som sagt för litet för honom nu =)
Men han fick följa med in när jag tog in Armani för han såg frusen ut ..
Armani's o min första ritt idag då :)
Höll oss i ridhuset så även vi slapp bli blöta.
Började med o lina honom o fiii jeeeflar vad han bockade rundor.. Fick kasta mig till sidan för o inte få honom över mig.. *skakis i knäna*
Nu var det längesedan man red unghäst :P Även om Alco alltid kommer bete sig som en ;P
På med skyddsväst o grejor o sedan upp i sadeln. Jätte snäll!! :D
Lyssnar som Jossan sa, mkt på rösten! Känns jätte tryggt.
Skrittade o travade lite lätt idag bara.. I morgon hoppas jag på fiint väder så jag kan rida de båda ute i paddocken.
Alco behöver en genomkörare (:

Mamma stod o ryktade Alco när jag ryktade av Armani efter ritten=)
Blev massa Alco gooos innan vi körde hemåt.

Annars går det redan mkt bättre att dela på dom. Fortf oroligt men det är skillnad nu redan.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0