Ridturer i sommarvärmen=)

Svettigt idag.. Fick hänga t-shirten på tork nu när jag kom hem från ridturen;P

Medan jag väntade på Hanna o Tobbe satte jag mig på en pall o kollade på hästarna i hagen=)
Hahahahhahaa, Armani backade upp med rumpan i en jätte buske o kliiiiade sig.. Såg så himla kul ut ;P
Han verkade lite irriterad i ögonen av flugorna med. Tror jag iaf. Kisade lite med båda ögonen; men det är inte rinniga lr så..
Men Alco reagerade likadant förra sommarn så i morgon plockar jag med mig mössorna.. Som säkert inte får sitta kvar mer än en timme *skratt*

Ridturen gick strålande:D Första gången jag ridit Armani utan att han stannat för stannandets skull.. Visst blev det ett par "bajs pauser" men inga andra stopp:P
Han håller inte samma tempo som Alco, så de fick vänta in oss ett par ggr.
Men Alco har jag tränat på o skritta fort sen vi började distansa så det är inte så konstigt.. Kommer nog på honom med(:
Men det bekommer honominte ett dugg att han hamnar på efterkälke.
Galopperade lite på grusvägen hemåt.. Fast jag stod upp o gav honom "fri fart" o lösa tyglar gick han lugnt o fint; stördes inte av att sprätten Alco kom i full fräs bakom honom iheller *duktig pållis*

Ringde hovis, som inte kan komma fråns den 10.onde. Suck! Tveksamt att Alco's skor håller så länge. Hovarna har  verkligen vuxit sjukt fort denna omgång o han har inte gått med skorna 8 veckor än.
Armani's hovisar ska få verkas samtidigt. Lika bra o ta de båda två samtidigt i framtiden med.





Kommentarer
Postat av: "Farmor" Kicki

Åh vad härligt det låter med dina grabbz.

Man blir lätt avis, vill oxå rida fuxpojke ;)

Kraaaamar o mulpuzzar :D

2009-05-31 @ 23:27:36
URL: http://www.aagrenarabians.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0