Älskar detta lantliv

Såå mys o vakna på morgonen o bara lyssna på "tystnaden"... Hääärligt.
Lika mysigt o komma ut i stallet o fodra var morgon till sömniga men glada pojkar som glatt väntar på maten.
Nu har vi tom fått upp gardiner i ytterligare två rum så förhoppningsvis är här helt färdigt tills inflyttningsfesten på lördag:D

Hämtade in Armani för en ridtur vid middagstid. Dök direkt ner i spolspiltan för o spola väck all lera kring benen på honom o upptäckte ett sår på insidan av vänster fram.
Sandra messade igår när hon tog in om att han hade ett litet sår på benet men att det inte såg så farligt ut... Så jag har ju helt glömt bort o kolla efter:S Var ju mamms som släppte ut idag med så jag har ju helt missat de.
Det sitter ungefär mellan hoven o kotan o är säkert en decimeter långt. Inte djupt men skinnet har fläkts av.
Dessvärre var han svullen. Jämntjock med kotan hela vägen ner till hoven på insidan o varm:S
Markerar iaf inte de minsta..
Så det fick bli sårtvättning o borstning; o sen fick han följa med mig o hämta in posten innan han fick komma ut igen.
Fick bli en ännu grundligare sårtvättning o även kylning av svullnaden när han kom in för dagen sen med.

Nellie o Lotta (ja, lillebroren Aston med förståss:P ) kom vid två tiden.
Hade fått för mig att Nellie skulle rida Alco; men de skulle bara på rundvandring o fika *tss*
Jätte trevligt när folk dyker upp så "spontant" med fika numera. Händer jätte ofta o jag blir lika glad var gång:D
Nu var ju deras visit planerad men visste då inget om ngn fika;)
Emma o Sara kom oxå förbi o lämnade vintertäcket jag beställde till Alco. Här snackar vi snabb leverans :P

Tyckte att Alco kunde får komma ut o röra på sig så vi tog en barbacka runda på gräset (:

Gårdsägarinnan dök upp i stallet nu på kvällen(: Berättade att de köpt hem stolpar osv o att mina hagar ska ses över. Nya stolpar, nya linor o ny ström ska dras till båda..
Sedan ska den ena; redan stora rasthagen bli ännu större:O Tja man kan bara tacka o ta emot;) Är van vid att man får tjata för o få ngt som man vill annars men här får man ju nästan allt serverat utan att man behöver öppna munnen..
O varken stolpar lr linor tkr jag ser ut att behövas bytas...:P O hagstorlekarna är jag oxå redan nöjd med som de är :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0