ledig helg = massa häst :)

Innan  vi flytta ut här sa många som bor på egen gård att man blir lat när man har hästarna hemma... Jag tycker inte att det stämmer någonstans på mig.!
Jag är snarare över ambitiös o går i stallet hela dagarna (iaf lediga dagar) o hittar nytt jag kan städa bland eller fixa med... Och jag TRIVS... Men det har jag ju inte alls sagt tidigare;)

Dennis hade handlat nybakade bullar o massor av pålägg i morse så efter att jag släppt ut hästarna så blev jag påtvingad en gudomligt god frukost,D Såååå gott!!
Marie skvallrade om att det är en ung kille som tävlar (hon visste inte inom vilken gren) som köpt gården här bredvid o tyckte att det var nog ngt jag skulle kunna satsa på.. Blängde bara på henne o tuggade vidare på min bulle ;)
Kom in på o prata om Christian som gick klassen över mig i högstadiet... Han tävlar fältävlan med sina två hästar på hög nivå; red förbi honom måånga ggr när vi stod i Gylle.
Han ska tydligen kvala in till världscupen i fältävlan... WOW... Han är så himla grym.

Aja..
Marie red ut på Ella o Dennis körde med, med Closed Case sen. O jag åkte med i vagnen... (vägrade återigen köra en egen) ;D
Tog å-rundan baklänges o det var riktigt kul faktiskt.. Tills på en grusväg där de låg en stor bit plast tak (som de typ finns på ridhus osv)... Lär ha blåst av i stormen förra veckan. Hur som helst, Closse blev liten som en mask o hade benen åt alla håll o kanter o sen såg han ut o tänka.. "Nää detta går inte" o kastade sig runt o drog rätt ut i åkern.. Var en brant ner till åkern så man flög ju rätt upp i luften bak i vagnen så i landningen smällde jag skinkan i något järnrör på vagnen... Aja; de gick bra sen:P

Strax efter red jag Armani.
Han har vilat två dagar nu men han kändes inte piggare än vanligt ändå:) Harven på banan var bortplockad så vi kunde äntligen rida på ett riktigt fyrkants-spår:
Mamma skulle leka fotograf så jag kunde lägga upp lite nya bilder men de blev så fullkomligt VÄRDELÖSA att man visa inte de för folk.. Ser ju ut som om varken jag lr hästen är kapabla till o ens skritta... När han i självaverket gick så in i vassens bra!
(lägger upp en bild iaf)
I slutet satt jag ner kanske 5 min i traven o verkligen reeeed; o hästen. Han DANSADE under mig. Vackra vackra lillebror:D

Alco o jag tränade dressyr på gräsbanan vi.
Han var väldigt DRYG i början o studsade o käfftade o blev rädd för precis ALLT... Är så trött på hans tillfälliga beteende som kommer allt oftade när vi är just på gräset så jag går bara på hionom o väntar inte ut honom alls.. Han ska FRAM FRAM FRAM...
Blev ett långt skrittarbete på 25 min till en början; o seen när han gick bra så fick han trava.
Tränade mkt på o göra halva fram/bakdelsvändningar i hörnpasseringarna och även på slutor. Satt som en smäck när han väl ville sammarbeta.
Även galoppen kändes mjuk o fin:)

Sååå nu orkar ni väl inte läsa ett skvatt mer så tjingeling på er!:)


Kommentarer
Postat av: Emma

Hahah naw, men den bilden blev väl inte så farligt dålig? ;)



Ung kille på granngården? ;( hihi Linda, det e nog ödet :D :D

2009-11-28 @ 18:41:52
Postat av: Linda

Den var den bästa bilden av de dåliga;) De andra skulle jag aldrig få för mig att visa S

Ohh jaa.. ;) Stackarn ångrar sig nog o flyttar inte in om han får höra de!:P

2009-11-28 @ 20:01:17
URL: http://lindaochalco.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0