Måste få skryta lite:)

Om ni bara visste vilka enorma framsteg i rätt riktning Armani gjort på en knapp vecka, det är inte samma häst o rida längre. Han är WOW (:

Ellinor kom ut o red med mig i förmiddags. Ombytta roller, för hon tog Armani och jag Alco=)
Värmde upp på rakbanan och red sedan på gräsfältet. De tränade en del på det jag föreslagit hon och Armani. Rida på en fyrkant runt konorna där står; ställa utåt på långsidorna och förböja honom ngt innåt i hörnorna.
De behövde inte rida många minuter innan han åter igen dök ner med nacken. Höll sig lika fin i traven med när de red på en stor volt o mest tränade på att hela tiden få med yttersidan. Han går verkligen ner i lång o låg form precis som jag vill ha honom.
I galoppen sen så sa jag att han tar säkert upp huvudet men skit i det utan rid bara framåt. FEL... *skratt* Han fortsatte gå i lång o låg form o bjöd på riktigt fint i galoppen.
Det var knappt jag själv hann med o rida Alco för jag kunde inte släppa de med blicken. Jag blev så himla varm inombords. Han blir bara finare o finare i sitt rörelsemönster =)
Jag tror han tycker det är jätte kul att träna faktiskt; annars hade han aldrig varit så här enkel att ha o göra med:D

Alco o jag tränade mest på förflyttningar undan skänkeln. Övergångar osv.
Märktes inte på någon av dom att de stått hela helgen; lika mjuka o fina precis som där vi slutade förra veckan *kuul*

Eftersom jag varit ledig idag så har jag smort min dressyrsadel och ett träns. Smörja är ngt av det tråkigaste jag vet faktiskt så det blev inte mkt mer än så, Haha.

Armani fick även ett bad; trodde aldrig svansen skulle bli ren. Skummade bara ett tjockt brunt lödder om den när jag öste på med schampo. Men där fanns en fux under skiten;)
Nu står han med dubbla fleece o torkar, så de blir o byta till termo täcket när jag pallrar mig ut o fodrar sen ikväll.

Sen har vi Dennis som tjatat hela dagen på mig att jag ska köra ett par hästar med honom. Börjar bli sugen faktiskt. Gav tom nästan med mig idag.
Men är inte helt redo än att sätta mig i vagnen bakom såna krafter. Tänk så får jag inte stopp igen:P
.................
I morgon ska Alco o Ellinor på hoppträning i Tommarp=)

Kommentarer
Postat av: freja

vf var dom inte med på pay n' jump en? valencia o jag gjorde vår debut! ;)

2009-11-23 @ 23:25:14
Postat av: Linda

Jag jobbade o de har inte tränat tillräckligt. Tkr de får hoppträna mer än en gång först:P Haha

Keewl!:D

2009-11-24 @ 08:56:21
URL: http://lindaochalco.blogg.se/
Postat av: freja

pay and jump är ju träning! :D

2009-11-24 @ 23:22:10
Postat av: Linda

Träning för tävling. Inte träning för instruktör o komma rätt på hinder. Olika övningar o nivåer osv;D

2009-11-25 @ 16:39:15
URL: http://lindaochalco.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0