Ridtur i mörkret

Idag hade jag tre hästar o fixa till eftersom Sandra bett mig passa Nasse (:
Regnet hela dagen så  gräsbanan var riktigt blöt o jäklig men jag gick ut där med Armani iaf för o tömköra.
Faktiskt en bra gräsbana som "sviktar" så det är inte spec glatt trots att det är ap blött. Man får ju ta det försiktigt.
Han var jätte duktig lill-killen:D
Brallade loss ett par ggr, men insåg att det var ganska korkat då man halkar när matte drar i tömmarna;P
Han visade tom en lugn o samlad galopp:D Jätte nöjd med honom.

Senare red jag Alco tsm med Marie som red Marodören.
Kolsvart ute, så när jag hoppade upp på Alco skakade han o nästintill darrade när han skulle sätta fram en hov.. Var nog elakaste matten i världen:P
Han gick tätt bakom Marodören upp till gräsbanan; o Dennis körde bilen upp i slog på helljusen o lös upp banan så vi såg lite iaf *haha*
... alla sätt är bra.
Men man såg inte över mkt ändå och det var om möjligt ännu våtare så Alco vågade inte alls ta ut steget. Galoppera vågade han inte alls. Så vi red nog bara 20 minuter idag.
Får va nöjd med honom när han försöker;)

Jenny försöker tappert övertala mig att jag ska börja träna Marodören åt henne med.. Men PFT... SO far kan hon glömma det;)
He's crazy!

Får se om och i så fall vilka jag motionerar i morgon innan jobb. Lite stressigt så jag får se vad jag hinner med:D



bilden från när vi skrittar av på den kolsvarta banan;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0