Bus Pojkar

Har missat o skriva på ett par dagar;) Men vi har ju som sagt fullt upp i huset nu..
Än har inte hästarna blivit lidande, nästa vecka får de dock en hel del vilodagar (tror jag).. Men det tkr jag inte är så farligt; snarare skönt för dom.. Fast Alco lär ju gå på nålar sen när man börjar rida honom igen efter flytten :O

Klippte Alco i torsdags mha Ellinor(: Samma klippning som  förra året men satsade på o göra mer "virvel" än sist.. Ju mer man vänjer sig så tkr jag faktiskt han ser helt okej ut;)

Morgonfodrade igår o efter de tränade jag med Alco i ridhuset eftersom regnet stod som spö i backen därute.. La ut en bom som vi tränade galoppombyten över. Gick ju inte alls. Pigg som en vilde bet han sig fast i bettet o drog järnet över bommen var gång. Hann inte lägga över vikten lr ändra skänkelläge. MEN efter att ha kämpat lääänge så kunde jag få ihop han mkt i galoppen o faktiskt göra snygga byten;)
Sara kom o skuttade med Armani sedan. Hon tyckte det var stor skillnad på honom.. Att han verkligen svänger jätte bra för skänkeln nu och att han är lättare o ställa igenom i båda varven(: *tummen upp*
Slog inte bakut en ända gång o hittade inte på några hyss alls.. KUL(:

Idag red vi ut.. Jag o Sara.
Armani taktade heeela vägen ner för grusvägen o studsade rundor på asfaltsvägen genom byn..
Travade i kanten av en åker på den lilla stubbremsa de lämnat kvar o Armani hade fler ben i luften än på marken. Brallade HELA vägen upp..
Alco flög i luften utan för varning o jag trodde jag skulle trilla.. När jag tittar upp hade Armani svängt runt och jag hann se Sara tappert klammra sig fast.. *PUUH, hon satt kvar*
Han hade ÄNTLIGEN börjat trava fint o hon hade släppt efter o klappat honom på halsen.. Då flög han rakt upp i luften.. Sparkade bakut med dunder o brak samtidigt som han svängde runt. GALNING..
Galopperade upp o ner på en grusväg. Armani gick först i början men Alco höll på o sätta mig ute på en åker. Han slängde över i korsgalopp o gick inte o stanna. Sköt mig rakt upp i luften så Sara fick vända tillbaka med Armani mot oss för att jag skulle få stopp *ALCO:@*
Seeeeeedan gick resten av ritten strålande. Två pigga knasbollar som det sprudlar med energi om:P

Oppps, långt inlägg (IGEN) :P

Kommentarer
Postat av: freja

jag sa ju det !! armani är ingen bra rida ut kompis för min lilla 3,5 åriga prinsessa! haha!

2009-10-25 @ 20:31:06
Postat av: Linda

Haha aaawww; inte Alco iheller när han är på de humöret av var på igår;) fniss

2009-10-26 @ 07:05:46
URL: http://lindaochalco.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0