Svullen näsa

Detta väder bar ju oss emot i helgen ...
Gick ut med klass 1 varning redan igår och JA.. Nog har det stormat; speciellt idag! Och det har inte visat någon tendens till att avta iheller.

MEN, skam den som ger sig...
Alco fick ridtäcket på sig o ut i paddocken sedan för ett dressyrpass. Han var dock en nervig lite fis som hade fler ben i luften än på marken o täcket stod rakt upp. Två ggr tog även vinden tag i min hjälm o lyfte den rakt upp så att hakbandet riktigt spännde åt.
Men vi fick ihop ett ridpass på 40 min i alla gångarter. Stundtals var vi mest ovänner; men vi slutade som vänner iaf;)
Känns halvkul att man kvickt måste "såga" ner hästen när han drar upp huvudet o sticker.. Får ju inte stopp på honom om ja inte får ner skallen illa kvickt... Galenpannan:P

Tömkörde Armani inne i ridhuset..
Innan vi kom ut där var han en ouppfostrad nörd, o jag blev riktigt arg på honom. Han är så stakt när han bestämmer sig för att undersöka ngt. Denna gången skulle han ner med huvudet i soptunnan gång på gång... När jag morrade på honom för 111 gången så skallade han mig; trodde jag skulle få näsblod så hårt som han smällde i näsan, men jag klarade mig. Näsan har dock svullnat lite, haha.. Trodde inte det var möjligt?!

Han gick lika bra som sist ja tömkörde honom. Håller mig fortf i skritt o trav tills han känns helt 100 i tömmarna.
Men han rör sig bra mkt bättre utan ryttare i sadeln måste jag säga;) Han är VACKER.
Lite spänd idag kanske, men det är inte så konstigt när de lät som om ridhuset skulla packa ihop o flyga all världens väg (A) Och som om inte det räckte kom ett skyfall med så han blev väldigt rädd först.. Snutten!(:

Aja; båda grabbzen har fått arbeta lite trots det tråkiga vädret hela helgen.
Jag har dessutom varit på gården båda dagarna. Igår skruvade vi mest ner en massa skit o spacklade o hade oss.
Idag var jag där ute med plåtskåp till stallet som jag ska ha mina grejor i:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0