Besiktning och ridturer

Båda bilarna har varit o blivit besiktigade idag. Min lille plutt ska ombesiktigas; någon bromsslang hö. fram som var skadad.
O volvon gick igenom utan en anmärkning *pust* Men den va iof på service igår så den skulle ju gå igenom, annars hade det varit lite märkligt:P

Får köra med volvon nu tills min bil blivit fixad; fick tid om en vecka(:
Mammsi åkte med ut till pållisarna idag; vaarmt o skönt väder.. Verkligen kanon härligt.. O TACK Sandra som tog av prinsisarna täckena tidigare idag så de slapp bli kokta *S*

Alco fick sig en ORDENTLIG genomkörare på stubben.. Så som han burit sig åt två dagar på rad nu; helt SJÖVILD.. Så behövde han det..
Han lossnade verkligen o gick som en saga; o vipps får han tuppjuck o ska dansa uppe i skyarna o skämma ut oss för varenda bilist som körde förbi ute på vägen.
Satt o morrade lite hela tiden så han slutade käffta; o när han skulle sticka för hundra elfte gången blev jag lack o lät honom bara backa backa backa.
Sen påt igen. Små små volter var vad jag klarade av o ha honom på för o minska risken för "explotion" och han lossnade faktiskt åter igenom o gick fint. Visst låg han på o hade ett jäkla benlyft o laddar osv *Haha* men ja..(:
När vi båda var vita av skum o mina fingrar så ömma att jag inte orkade ta i tyglarna mer (tacka vet jag handskar så jag slapp blåsor iaf) klappade jag om honom ordentligt o skulle skritta av hemmåt.. Förstå då ser jag publiken som stod längs ett staket inne i en trädgård.. Haha.. Aja, de hälsade glatt iaf:P

Sen var det Armani's tur.
Skrittade iväg längs grusvägen o sedan genade ut på åkern.. Tänkte trava längs den upp mot skogen. Men kom inte så långt.
Vet inte riktigt om han var rädd för traktorn som körde en miljon mil bort uppe vid skogen eller om det var gräsklipparen vid ena trädgården som var avstängd ... Lr om han bara ville testa mig.
Hoppar o studsar o små stegrar o ska gång på gång försöka dra järnet hem. Och JA, jag känner mig inte säker.. Jag har verkligen blivit RÄDD sen jag flög av! Skit rädd.. Men inte rädd för hästen; rädd för att trilla IGEN..
O JA, återigen. Alco är HUNDRA miljoner gånger värre.. Men honom känner jag.. Där vet jag oftast var hoven sätts ner.. Men inte här..
Försökte skritta åt andra hållet på fältet ist men då kände han väl redan att jag fegat ihop, så inte skulle han sluta. Hade det varit Alco hade jag pushat honom duktigt framåt, om det så skulle resultera i full galopp rakt fram.. Men här vågar jag inte; inte än iaf..
Hoppade av o ledde tillbaka honom igen.. Var trots allt första gången jag red honom helt ensam sen jag trillat av..
Linade honom i hagen en stund ist..
Längtar nästan hem nu. Så man kan rida honom lite mer inom inhägnat område.
Tråkigt att man ska bli rädd o rida en sån guda go o genomsnäll häst..! Men kan inte mer än rida rida rida för o få det o släppa.. Eller ni har bättre knep?

Sen måste jag bara nämna att jag tror Armani skjutit i växt i sommar, Inte säker men det känns så när man står o studerar honom. Idag upptäcke jag oxå att rumpan blivit mkt högre än främre delen. Kanske därför det känns lite som om man tippar när man rider...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0