Knasiga hästar^^

Nog har jag en big utmaning framför mig. Men jag tkr det är kul..! Omväxlingar förnöjer.
Sen hjälper Sara mig massor med(: Tjejen är totalt orädd och duktig.. Och ville ju ha en "galen" unghäst.. Inte för att Armani är galen.. Men ni fattar *ler*
Fast egentligen backar hon upp mig med båda nu när jag jobbar helger o kvällar o så, fram till att jag har dom hemma hos mig själv.. Sen rider vi ju ut tsm ibland med (:

I morgon följer hon med mig och Armani ut på en tur på Alco:)

Hållit på o tvätta hela förmiddagen. Kört fem hästtäcken o en padd så nu får det vara nog för ett tag;) Har inte plats o hänga fler på tork.
Sedan hämtade jag upp Sara o så körde vi till de röda.
Felicia kom och provade Alco, hon ska ev bli en slags "medryttare" i framtiden när jag jobbar helger (till en början).. Bara två helger av fem, men känns skönt o ha ngn som kan motionera honom de dagarna med.. Hanna har ju fått sluta.
O Sara red Armani så jag satte mig ute på stubben o kollade.
Alco var snäll o lugn som en filbunke och Armani skötte sig oxå skapligt. Protesterar emellanåt och tvärnitar o ska inte gå; men snabbt fram igen.
Solen stekte så jag satt mest o njöt o försökte få lite färg.
Sedan skrittar Sara runt på en svettig Armani på långa tyglar o väntar på att Felicia ska känna sig färdig o vipps.. Så LÄGGER han sig ner! Tack o lov så stod han på knä en liten stund först så Sara hann skutta av honom o sen ner o skulle börja rulla..
Nog för han hatar o vara våt o rullar sig i regel innan han kommer in i hagen ibland men hallå.. Skärpning killen lilla!
En snärt i rumpan o upp igen.

Han såg iaf inte dum ut, mer som aja "nu lägger jag mig o rullar lite"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0