Lite framgång med:)

Igår red jag ut med Sara. Jag på Armani och hon tog Alco.
Gick kanoners!

Idag blev sista ritten ute i Tegelberga så ville hinna med det mesta.
Sara red Armani och jag Alco. Vi smet upp längs med hagen ute på fältet för att snabbare komma över på andra sidan o inte behöva rida runt alltihopa.
Red en stund ute på ett stubbfält; det är sjukt va go Alco är.. En hare väntade verkligen in oss och flög upp precis framför; jag tappade nästan andan så rädd jag blev o han rörde knappt en min..
Det är sällan han blir rädd för harar o fasaner o sånt som kan komma fram på de mest otänkbara platserna.. Rådjur därmot tkr han är lite läskigare; även fast han ser dom hela tiden:P

Alco kändes i vilket fall fin och hade bra bjudning och fint steg.
Kikade på Sara o Armani emellanåt och det såg väldigt trevligt ut.. Insett vilken enorm utveckning han faktiskt gjort både psykiskt och fysiskt över sommarn. Förr skulle han smita så fort han fick chansen när vi stod ute o borstade; nu kan han stå lös o rör knappt en fluga.
Han kopplade inte ytterskänkeln och protesterade hej vilt när man gick på volter för att han inte förstod vad vi ville ha fram. Nu lyssnar han mkt på ytterskänkeln; kan gå på böjda spår och ställa sig helt ok. Både små och stora volter.
Dessutom fattar han rätt galopp nästan HELA tiden.
Idag red Sara på en 8- i galopp. Saktade av till trav vart "volt-byte" och fattade sedan ny. SÅ DUKTIG kille!:)

Tog en kortis genom skogen på hemvägen o skuttade över hinderna. Alco blev grymt laddad och jag insåg att det var bara o åka med för bromsen tappade vi typ utanför skogen *fnissar*
Han rev ner en hel kardborre växt (lr va de heter) så när vi var ute ur skogen så stacks det överallt; böjde mig ner för att se att mina ben var fulla var kardborrar *S*

Verkligen en lyckad sista ritt i Tegelberga..! Skönt väder dessutom(:

Nu ska de både få 3 dagars vila och på torsdag bär det av hemåt igen:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0