Magiska stunder

Dom finns dom med:)

Red dressyr på Alco idag, började på fältet men han var lite väl laddad så vi red in i paddocken ist;)
Stundtals, eller snarare 90% av ritten gick han riktigt bra. Tränade mkt på att öka, korta, öka korta i traven, vilket gick väldigt bra.
Ett par halter och lite skänkelvikningar.
Emellanåt körde han upp nosen, sög in rumpan o skulle dra.. Haha, han är så finurlig min lille sprätt(A)
Berith kom cyklandes på grusvägen o hojtade "va fiiint han går" .. TACK! ;D Alltid kul o höra; även om han just när hon kom busade rundor. Haha men det kanske såg fint ut? ;)

Armani blev tömkörd i paddocken:D Jag har inte tömkört honom sedan Lisa gjorde det; och den gången gick det ju inte speciellt bra..
Berith tömkörde hingsten samtidigt, men Armani... Han DANSADE.. Helt förvånad; och jag strålade som en sol.
Han rörde sig så elegant och vackert, sökte sig ner, ställde sig innåt (om än för mkt emellanåt) och hade egen bjudning i traven!
Kan man annat än stå o gapa av förvåning.. Jag beundrar honom; han är så lättlärd och kul att ha att göra med.
Jag tror han trivs i mitt sällskap lika mkt som jag trivs i hans.
Höll oss till skritt och trav idag eftersom han som sagt gick så HIMLA bra.. Det enda han gjorde ibland var att stanna och vända sig om och titta på mig, för att sedan gå igen.. Bäbs!<3
Visst brallade han lite men han lyssnade direkt när jag morrade på honom och travade vidare. Men inga stegringar och inget bakåttänk. DUKTIG KILLE!!!

Alco och Armani alltså, vilka stjärnor<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0