Dålig på att skriva

... sry.! Jag ska försöka bättra mig(A)
Men ibland känns de inte kul o skriva utan respons^^ Har trots allt närmare 30 läsare/dag o inte en ynka kommentar. Skärpning! :P

Har jobbat hela helgen så Felicia har ridit Alco lör o sön; sen har Armani fått vila lite(:
Tog ett dressyrpass på honom ute i paddocken nu direkt på morgonen. Totalt misslyckat; antingen kommer vi två inte överens längre eller så måste han bara tyckta fruktansvärt illa om mig^^
Hoppar upp utanför stalldörren; rundar hörnan o han drar iväg i full galopp med mig i sadeln utan stygbyglar o lång tygel *hmmpf* Blir inte helt mkt bättre av att hästarna i hagen bredvid oxå får frispel.
Hoppar o sparkar o bara springer; fick stopp. Protesten mot mitt hårda tag i tygeln blev o resa sig rakt upp.. Känner hur jag börjar kasa o ber för att han ska "landa" igen så jag inte åker av; och *puuh* de gjorde han med...
Var dock inte den första o sista stegringen under passet. Där kom mååånga; ibland "normal" höga o ibland så man trodde han skulle slå över.
Jag vet inte vem som var argast av oss två; det kändes mer som en kamp mellan häst o ryttare ist för samspel...
Jobbade honom i paddocken o ibland la han in vilda prostester med o stegra o sparka o bara backa. Ett tag backade han ända ner till huset o rundade husknuten vid mitt sovrum och backade upp i buskarna där.
Han testade även ngt nytt idag med o sparka framåt så att han smäller bakbenet under min fot^^

Galoppfattningarna var klockrena men när han tyckte det var jobbigt efter en stunds galopp kastade han sig ut från volten o muckade.. IGEN.
Arga som bin o svetten droppandes från oss båda vann jag slutligen dagens fajt. Jag: ganska nöjd med mig själv som faktiskt vågar puscha honom och bara gå på när han beter sig som ett "svin"...
Han tänkte nog mer "trist läge"

Dessa protester kan komma lite när som; ofta oväntat... Kan gå som en klocka ngn vecka o sen PANG, bakslag..

Well.. Alco ska få vila idag o det gör även Praxis så det blir inte mer ridning för mig idag:)
Emma hämtar mig om en timma, så ska vi köra ut till hennes pållis(: Ska hjälpa henne med att tömköra=) Även passa på o kika på Saras nya häst:D

Have a nice day!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Gumman vet hur det e och ha en häst som strular. Men all heder till dig du e tuff och vågar.:)

puss kramm

2010-04-12 @ 12:19:16
URL: http://marodor.blogg.se/
Postat av: Emma

Tack för hjälpen idag <3

2010-04-12 @ 17:41:18
Postat av: Linda

Jenny: Joo, de é inte alltid kul alla dagar. Antar att man måste ta motgångar med. TACK(: Puss!

Emma: Hihi, tack själv!:D

2010-04-13 @ 15:55:23
URL: http://lindaochalco.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0