Debutera i dressyr

Tänkte vänta med o "droppa" bomben tills jag vet att det verkligen blir av... Saker o ting har en förmånga att aldrig bli som jag vill att de ska bli i mitt liv^^ Men nu säger jag det ändå för det är så himla kul :D
Har iaf pratat med Viktor; han tyckte att jag ska debutera Armani uppe i Östra Göinge (Norra Skåne) i Maj eftersom han oxå kommer vara där o tävla.. Känner mig dock inte mogen för det... Känslan av att vi kommer in på banan "halt, hälsning" o sen säger Armani "FREEEZE" o så kmr vi ingenstans^^ Eller att han blir så uppspelt av alla hästar att han sätter mig på marken o fortsätter utan mig...
Viktor erbjöd sig att debutera honom åt mig.. Jag nappade såklart.. Viktor är sjukt duktig o har massor av placeringar upp tom regionalt. Blev även 3.a i SM för ngt år sedan.
Han säger att han anmält dom så jag hoppas på detta; när jag ser startlistorna tror jag på det till 110%..
Tävlingen är söndagen den 9 Maj, så vi kommer köra upp honom på lördagen så Viktor kan få känna på honom, bada, fixa osvosv:)
Har ni vägarna förbi så kom o kolla vet jag! Han startar LC och LB, med resonemang "han kmr garanterat vara nervös o spänd i första klassen o i andra har han redan varit inne en gång innan o "kollat" läget..

Idag då!:)
Red dressyr på Alco i paddocken efter jobb, han var kanonfin och vaken för mina hjälper. Red till musik o allt, var lääängesedan men det blev genast roligare o rida:)
Körde ett 45 minuters pass:)

Framemot kvällen kom Emelie för o köra ett litet hoppass på Armani i paddocken(: Andra hoppningen med ryttare.
De började med galoppbommar; sedan ett kryss med galoppbom före o efter... Super duktig hela tiden där(:
Sen blev det ett räcke med galoppbom före o slutligen ett fristående hinder som de kom på från båda hållen.
Han är sååå duktig min plutt:) Nu ska han få vila från hoppningen ett litet tag så han inte tröttnar redan; hade varit trist när han gör det så bra :D

Ha de bra o sov gott!:)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0