Söndag och varmt:)

Får allt bättre kondis(:
Lotta kom idag o gick runt travbanan med mig, kändes inte i närheten lika jobbigt idag som första gången jag gick där;) I morgon ska jag PowerWalka den med Emmsan;D

Dennis o jag körde iväg med Praxis för o träna i paddock när Lotta åkt hem igen:)
Var hemma hos någon Dennis o Jenny känner(:
För o komma dit kör man igenom Kullatorps Arabstuteri, så det var mååånga sötnosar man fick se när vi gled igenom:)
Inte en kotte som har sagt ett gott ord om "damen" som har stuteriet; men hästarna är iaf vackra; o vad mark de har sen o vilka hagar! *avis*

Aja Praxis nu då;) Han trodde han skulle in i en hage (aldrig varit i en paddock) när jag öppnade grinden o gick in. Så han satte iväg o jag efter. Hahaha...:P
Ridningen gick superbra:) Tränade på hörnpasseringar o så; super svårt. Fick lura ut honom genom o lägga små volter i var hörna. Han går mestadels utåtställd för o hålla balansen så det är till o jobba på:D Dennis sa att travhästarna brukar lägga huvudet utåt i kurvorna för att balansera upp sig, så det lät logiskt:)

Hemma igen sen tog jag Alco<3
Värmde upp honom på rakan o hemåt ville han bara galoppera. Super pigg o tog inte någon förhållning...
Tog ett kortis dressyrpass i paddocken, men det var för varmt för o hålla på länge. Han lydde dessutom minsta vink där o var så himla lätt *love it*. Satte byten till höger o vänster; körde även lite skänkelvikningar o halter(:
Avslutade med o trava ett varv runt travbanan.. :D

Armani skulle jag med rida men jag orkade verkligen inte ;S
Grillade med Dennis ist o tog sedan in o badade Armani; han njöööt:D

I morgon jobbar jag kväll o tänkte vila grabbarna, men eftersom jag "försummat" Armani idag ska jag ta o rida honom i morgon förmiddag:)


arabaz tillhörande Kullatorp^_^


Kommentarer
Postat av: Anna

Vill bara säga att damen som har Kullatorp är en av de varmaste och trevligaste människor jag någonsin träffat! Och hon älskar sina hästar och behandlar dem med respekt. Och som du sa, hon har mycket fina hästar :)

2010-05-25 @ 16:40:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0