Stegräknare

Jobbet är med i "Korpens stegräknar-tävling" som pågar mellan 27 April (igår) - 6 Juni..
Vi är så många som är med hos oss så vi är indelade i två lag.. Även om det är en lagtävlingar så peppar vi varandra o tävlar individuellt... Har aldrig gått så här mkt i hela mitt liv.. Har sååå ont i mina ben!;P
Utövar man motion där man inte kan ha stegräknaren (i mitt fall ridning) så plusar man på 2700 steg per 30 minuter;D

Idag har jag jobbat som vanligt^^ Nu när vi tävlar i steg så över man ju helt överambitiös o nästan slåss om vem som ska gå på larmen. Står o dansar när vi plockar i diskmaskinen o när vi hänger in kläder till de boende så tar vi ett plagg i taget(A)
Hemma sen tog jag direkt ett dressyrpass på Armani i paddocken. Han har fått vila tre dagar nu efter de senaste passet vi hade i lördags.
Kändes stel i början, o lite motvillig. Mjuknade sen en aning o kändes relativt trevlig. Tränade lite på skänkelvikningar o så o allt gick bra tills jag petade på honom med spöet. O nu menar jag verkligen PETA... Inte slå, inte "piska" på inget sånt. Utan bara försiktigt lägga de på rumpan för o få med baken.. Men han blev vansinnig o började stegra o bära sig åt igen:O
Jag får verkligen inte gå på honom alls! Smäller man honom i rumpan när han stegrar så sparkar han så fort han landat med fram. O smäller jag på bogen stegrar han gång på gång bara o försöker komma högre o högre^^
Höjde slutligen rösten o vrålade fram honom o när han skött sig sådär 5 minuter till avslutade vi för dagen... Suck, dessa unghästar^^
Tipps på en bra metod?
Nästa gång smäller jag en vattenballong mellan öronen iaf..! :@

Direkt efter Armani tog jag in Alco(:
Jenny skrittade Praxis under tiden vi skrittade fram o mjuknade upp oss(:
Han kändes finis idag:D Lite stark o dragig i galoppen bara men annars kanon fin(: *puss min prins*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0