Lilljulafton

"Tomten, jag önskar mig ett ridhus. Ett STORT ridhus med topp underlag. Gärna sprinklers i taket så att det går lätt att vattna.. Sen får du jätte gärna lämna kvar en nisse så att han kan harva där inne en gång om dagen:)"
Emma o Sara red Alco o Armani igår; men nu har snöstormen dragit in så det finns inte en chans..

Vet ni överhuvudtaget vilket snökaos det är i Skåne??? Läser man runt på alla nätets olika tidningar o lyssnar på radio/TV tycks Skåne vara ett av de absolut mest drabbade områdena..
Tidigare gick de ut med klass 1 varning; vid middagstid ändrade de det till klass 2! Vilket innebär allmänfara..
Folk krockar o kör av vägarna till höger o vänster; att jag överhuvudtaget ger mig ut är för att vi som jobbar i vården MÅSTE.. De har tom ordnat upp med en krisplan att vi kommer bli hämtade med bandvagn om vi inte kan ta oss dit (under förutsättning att ingen kan ta sig dit då.. Finns de ersättare så funkar ju de).

Hästarna har knappt varit ute en timme idag; fick bara precis komma ut så att vi kunde mocka o fixa klart.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0