Bara bra

Fullt upp:)
Frukost på Espresso House med Emma först..:) Hade grymt svårt att stiga upp ur sängen bara, puuuh...
Känner mig bakfull var dag numera; ja inte pga alkohol då förståss utan pga helt förlite sömn.

Körde o handlade foder med innan jag körde hem; så nu är där så de klarar sig hela denna månaden med:)
Har dessutom dragit ner på krubbmaten till båda då de inte går så hårt som de brukar o då de samlar energi så de finns inte.. ;O

Hade mamma med mig när jag red Armani ute på fältet, vill inte ge mig dit ut på honom ensam.
Redan när jag hoppade upp studsade han rundor; så vi skrittade ett varv runt gården först så han kunde gå ner lite i varv... Lr inte ;/
Ridturen sen var mest skuttig.. Visste inte alls var jag hade honom.. Sen får han för sig att han ska tillbaka till stallet o går mest på bakbenen när jag försöker få honom på andra hållet.. *morr* Var nästan så jag önskade att de skulle vara el i linorna när han backade in i en av hagarna :@
Stackars mamma fick lägga benen på ryggen o springa undan för honom en gång när han brallade loss o satte fart mot henne..
O då ska vi inte tala om galoppen; benen åt alla håll o kanter.. Hoppade, o studsade o gjorde nog inte ngt rent galoppsprång..
Ist för ett lugnt dressyrpass där vi skulle jobba vidare på serpentinbågar, små förflyttningar osv fick vi mer satsa på att bara rida framåt utan så mkt som ett kråkhopp... Jag vann, men det var knappt.. Helt sluuut.

Alco tog jag ute på åkern:) Dennis hade gjort upp ett fint spår igår när han körde med Praxis där så vi red i det:) När jag tryckte på honom till trav flög han iväg som ett skott. Var bara o försöka hinna med i lättridningen. Halvhalter, vad är de liksom? Mkt roligare o springa fort ute i snön matte förstår du väl!! ;P
Han kändes jätte fin o ja bjudningen, den kan man allt annat än o klaga på. Det var snarare förhållningarna som inte var riktigt genomförbara.
Galoppera ville han göra hela tiden med, han gasade på ngt fruktansvärt när vi skulle vända tillbaka mot stallet..
Puuuh, efter den ritten hade jag mest ont i armarna..;P Men sötsaken fick ha skoj. I morgon får det bli lite mera allvar<3




Kommentarer
Postat av: "Farmor" Kicki

Hej hopp i galopp ;)

Va just in på brosan Rafiki´s blogg, och oj vad pigga och glada grabbar alla har!

Heja, heja vännen, lova mig knäslut o inga avsittningar.

Många mulpuzzar o gokramizar från ozz :D

Kicki & Jozzan

2010-02-09 @ 09:04:03
Postat av: Linda

Det måste vara kylan:P Hihi...

Spelar ingen roll hur många dagar på rad någon av de går, de är lika pigga o busiga för de.

Jag klämmer mig fast så hårt jag bara kan fnissar

Kramisar från oss=)

2010-02-11 @ 08:37:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0