Blåser

Idag skulle pappa o hans sambo komma på middag o fira min födelsedag som var innan i veckan.. Men det går knappt o ta sig fram på vägarna här ute när de blåser igen med alla snö o lägger sig som drivor..
Var blir våren av? Kan vi inte iaf få ett smakprov så snön kan pysa sin väg :)

Felicia kom på förmiddagen o red ut med mig i stormen=) Inte skönt alls vill jag lova. Men hästarna har ju bara gått en dag var denna veckan så de ville minsann ut!;D
Felicia tog frivilligt brallrumpan Armani...;) Visade sig dock att vi satt på varsin sprätt-höna när vi kommit iväg *haha*
FÖRLÅÅÅÅT... De två röda strecken ni såg var bara vi på hästarna... Gaspedalen hakade upp sig.. ;)

Började rida å-rundan.. När vi svängde ner på grusvägen mot ån hade Armani snö upp till magen... Vad hade inte Alco då:/ De kämpade sig fram tills Armani fick nog o tog ett språng ut på åkern. SMART sa Alco o hoppade efter;P
Gick mkt bättre o rida där; inte djupt med snö ens(:
När vi kom till ån sen o kunde rida längs-med så både travade vi o galopperade... De var så vansinnigt pigga att när vi la till galoppskänkeln for de i väg som ett skott.. Här skulle det tävlas;)
Sansade sig senare. Lr ja.. De gick o hålla in. Armani gjorde luftsprång mest hela tiden o Alco taktade sidleds.
Ist för o vända upp till gården sen red vi ner på en annan grusväg o tog den fram o tillbaka så de fick trava på o galoppera lite till.
Jag är glad att Felicia har sån bra balans för vilka språng den hästen kan åstakomma... O tack o lov stannar han efter var så hon kan leta upp stigbyglarna igen..
Nu har han inte haft ryttare på snart en vecka så det gjorde honom säkert ännu piggare..
Jag har minsann två levnadsglada pojkar, det är jag enormt tacksam för<3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0